Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Před dvěma roky francouzská značka ve světě prodávala jen 30 % své produkce. Příchod Peugeotu 301 a dalších levných modelů má tento stav změnit.
Na nejnovější modely francouzského koncernu PSA si nemůžeme stěžovat. Dokonalé tedy zdaleka nejsou, jak Citroën C-Elysée, tak i Peugeot 301 ale za málo peněz nabízejí slušnou porci muziky. Automobilka s nimi navíc nehodlá zasáhnout pouze tradiční trhy v podobě Turecka, střední a východní Evropy, Ruska nebo Středního východu, ale také Čínu. Což by se mohlo nejen vyplatit, ale zároveň je to i bezpodmínečně nutné.
Na základě prohlášení Maxime Picata, osmatřicetiletého současného šéfa značky, by totiž Peugeot v roce 2020 velmi rád prodával až 60 procent veškeré produkce mimo Evropu. Model 301 je přitom jen první vlaštovkou, jak tohoto cíle dosáhnout. Následovat by měly další automobily podobné koncepce.
Do karet značce hraje to, že Picat až do září letošního roku působil jako šéf čínské pobočky PSA, díky čemuž tamní trh zná jako své boty. Na druhou stranu, Peugeot 301 se má vyrábět ve španělském Vigu, což by navýšilo náklady o dopravu a ceny o dovozní clo. Další spolupráce se značkou Dongfend je tak zřejmě nevyhnutelná.
Zvláště, když malé zapojení Peugeotu na mezinárodním trhu je značce neustále předhazováno. Mluvčí automobilky ovšem prohlásil, že se tvrdě pracuje na změně. To dokládají i neustále se navyšující prodeje mimo Evropu. Zatímco totiž v roce 2010 to bylo 30 %, loni již značka dosáhla 40 %.
Podle očekávání by pak v roce 2015 měla mimo Starý kontinent skončit polovina veškeré produkce francouzské automobilky, do čehož již stoprocentně bude zapojen Peugeot 301. Cíl pro rok 2020 tak nevypadá zcela nereálně.









Peugeot 301 je první vlaštovkou, která má francouzské automobilce pomoci k navýšení prodejů mimo Evropu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva