Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Před dvěma roky francouzská značka ve světě prodávala jen 30 % své produkce. Příchod Peugeotu 301 a dalších levných modelů má tento stav změnit.
Na nejnovější modely francouzského koncernu PSA si nemůžeme stěžovat. Dokonalé tedy zdaleka nejsou, jak Citroën C-Elysée, tak i Peugeot 301 ale za málo peněz nabízejí slušnou porci muziky. Automobilka s nimi navíc nehodlá zasáhnout pouze tradiční trhy v podobě Turecka, střední a východní Evropy, Ruska nebo Středního východu, ale také Čínu. Což by se mohlo nejen vyplatit, ale zároveň je to i bezpodmínečně nutné.
Na základě prohlášení Maxime Picata, osmatřicetiletého současného šéfa značky, by totiž Peugeot v roce 2020 velmi rád prodával až 60 procent veškeré produkce mimo Evropu. Model 301 je přitom jen první vlaštovkou, jak tohoto cíle dosáhnout. Následovat by měly další automobily podobné koncepce.
Do karet značce hraje to, že Picat až do září letošního roku působil jako šéf čínské pobočky PSA, díky čemuž tamní trh zná jako své boty. Na druhou stranu, Peugeot 301 se má vyrábět ve španělském Vigu, což by navýšilo náklady o dopravu a ceny o dovozní clo. Další spolupráce se značkou Dongfend je tak zřejmě nevyhnutelná.
Zvláště, když malé zapojení Peugeotu na mezinárodním trhu je značce neustále předhazováno. Mluvčí automobilky ovšem prohlásil, že se tvrdě pracuje na změně. To dokládají i neustále se navyšující prodeje mimo Evropu. Zatímco totiž v roce 2010 to bylo 30 %, loni již značka dosáhla 40 %.
Podle očekávání by pak v roce 2015 měla mimo Starý kontinent skončit polovina veškeré produkce francouzské automobilky, do čehož již stoprocentně bude zapojen Peugeot 301. Cíl pro rok 2020 tak nevypadá zcela nereálně.
Peugeot 301 je první vlaštovkou, která má francouzské automobilce pomoci k navýšení prodejů mimo Evropu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva