Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan

Peugeot hybridizuje své další vozy. Po modelech 3008 a crossoveru 508 RXH uvádí na trh také elektromotorem a baterkami vybavený sedan 508.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan

20.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot hybridizuje své další vozy. Po modelech 3008 a crossoveru 508 RXH uvádí na trh také elektromotorem a baterkami vybavený sedan 508.

Prozatím se informace o novém Peugeotu 508 HYbrid4 týkají pouze britského trhu a tamních motoristů, ale Francouzi co nevidět zveřejní ceny a specifikace také pro zbytek Evropy.

Produkční vůz nepřináší nic jiného, než techniku mírně přizvednutého crossoveru 508 RXH a typu 3008 HYbrid4. To znamená, že přední kola budou roztáčena výlučně naftovým čtyřválcem 2,0 HDi o výkonu 163 koní a o pohon zadní nápravy se postará elektromotor s 37 koňmi. Pokud vás zajímají bližší detaily, této technice jsme se již několikrát podrobně věnovali při prezentaci výše zmíněných strojů.

Francouzská automobilka uvádí celkový výkon soustavy 200 koní a 450 newtonmetrů, což je asi hodně diskutabilní, protože ve vyšších rychlostech je 508 poháněna pouze naftovou jednotkou. Peugeot při akceleraci na 100 km/h zaznamenal čas 9,0 s, tedy o půl vteřiny méně ve srovnání s RHX. Průměrná spotřeba podle normy EU vychází na neuvěřitelných 3,6 litru na 100 km, a to je oproti crossoveru o půl litru lepší hodnota. Maximální rychlost má RXH pro změnu nepatrně vyšší - 212 vs. 209 km/h.

V Británii byla cena sedanu 508 HYbrid4 stanovena na v přepočtu 931 tisíc Kč, crossover bude k mání za 997 tisíc. Jak se k ceníku postaví české zastoupení, pro tuto chvíli nevíme, každopádně udržet se pod částkou jednoho milionu korun bude pro Peugeot asi důležité.

O seznamu sériové a příplatkové výbavy je zbytečné spekulovat. Britští zákazníci mají ve vozech tradičně více standardního luxusu - namátkově můžeme vybrat bezklíčové startování, tempomat, duální klimatizaci, navigaci, 18“ kola nebo částečné kožené čalounění. RXH jako vrchol modelové řady na tom bude ještě lépe. Na ostrovech dostanou sériově parkovacího asistenta, panoramatickou skleněnou střechu, head-up displej nebo odhlučněná laminovaná okna. Co z toho dostane česká klientela? Necháme se překvapit.


Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 1 - Peugeot 508 sedan 01Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 2 - Peugeot 508 sedan 02Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 3 - Peugeot 508 sedan 03Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 4 - Peugeot 508 sedan 04Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 5 - Peugeot 508 sedan 05Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 6 - Peugeot 508 ofi 01Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 7 - Peugeot 508 ofi 02Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 8 - Peugeot 508 ofi 03Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 9 - Peugeot 508 ofi 04Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 10 - Peugeot 508 ofi 05Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 11 - Peugeot 508 ofi 06

Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 12 - Peugeot 508 RXH 01Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 13 - Peugeot 508 RXH 02Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 14 - Peugeot 508 RXH 03Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 15 - Peugeot 508 RXH 04Peugeot 508 HYbrid4: diesel-elektrická čtyřkolka i pro sedan - 16 - Peugeot 508 RXH 05
Francouzi fotky sériového hybridního sedanu 508 zatím nezveřejnili, nepochybujeme ale o tom, že kromě štítků s nápisem HYbrid4 bude vypadat stejně

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.