Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 308 R půjde do výroby, výkon 270 koní mu zůstane
19.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I produkční verze prý dostane 1,6litrový motor s titanovými písty, samosvorný diferenciál či šestistupňový manuál. Jen není jisté, kdy se tak stane.
Zalíbil se vám koncepční Peugeot 308 R, se kterým se francouzská značka blýskla na letošním Frankfurtu? Pak pro vás možná máme dobrou zprávu - automobilka podle očekávání zvažuje jeho výrobu. Podle šéfa značky Maxime Picata bychom se přitom v jeho motorovém prostoru měli dočkat stejné pohonné jednotky jako v hesenské metropoli. To znamená, že i produkční verze by na přední kola měla přenášet 270 koní a 330 Nm točivého momentu.
Dá se přitom předpokládat, že dané prohlášení je diplomatická verze definitivního potvrzení budoucí sériové produkce. Vrcholné ostré hatchbacky totiž najdeme prakticky u všech konkurentů Volkswagenem počínaje a Opelem konče. V roce 2015 navíc se svou troškou do mlýna dorazí i Honda, díky čemuž by Peugeot jako pomalu jediný zůstal stát stranou. A to Picat nehodlá dopustit, neboť kořeny značky jsou prý se sportováním spjaté. Je tak patrné, kdo vyjma Sébastiena Loeba stál za letošním úspěchem Peugeotu na Pikes Peak.
Otázkou ovšem je, kdy by model 308 R mohl dorazit do výroby. Kupé RCZ R tento přestup zabral přesně rok, u hatchbacku by však mohlo jít o kratší dobu. Přeci jen, motor s titanovými písty je již vyvinutý, stejně jako má značka zkušenosti s diferenciálem Torsen. A jelikož produkční verze rozhodně nebude oplývat takovým množstvím karbonu jako koncept, nemuseli bychom na ní tak dlouho čekat. Uvidíme tedy na březnové Ženevě, zda jsme trefili hřebíček na hlavičku.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Karoserie produkčního Peugeotu 308 R nebude tak extrémní, pod kapotou ale nabídne stejných 270 koní jako koncept
Zdroj: Top Gear UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva