Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje
19.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeotu trvalo více než rok, než dostal do prodejů vůz, který se honosí označením „první produkční naftový hybrid na světě”. Na kolik přijde?
Uběhl skutečně již více než rok od chvíle, kdy Peugeot poprvé stručně představil model 3008 HYbrid4. Již název této verze říká mnohé, když slovo hybrid naznačuje cosi o přítomnosti spalovacího i elektrického motoru a číslovka 4 něco o pohonu všech kol, detaily jsou ale přesto pikantní. Spalovací motor je totiž vznětový a do té chvíle nebyl na světě jediný další výrobce, který by byl tak daleko s vývojem dieselelektrického hnacího ústrojí pro osobní automobil. Pohon všech kol je navíc zajišťován novátorsky tak, že o přední kola se stará pouze spalovací a o zadní pouze elektrický agregát. Oba jsou přitom umístěny na patřičných koncích vozu, tedy spalovací vpředu a elektrický vzadu.
Vůz sice už vzhledem k rozdílu mezi výkony obou motorů (naftový 2,0 HDi má 163 a elektrický pouze 37 koní) nebude plnohodnotnou čtyřkolkou a pohon zadní osy bude v plné míře k dispozici pouze v nižších rychlostech, špatné řešení to ale přesto není. Peugeot má rázem pohon všech kol, který dosud nenabízel, u vozů jako je 3008 postačí i svou schopností snadněji uvést vůz do pohybu a nakonec jde i o řešení poměrně efektivní - zadní kola jsou poháněna bez přítomnosti kardanu, mezinápravového diferenciálu a dalších dílů, jenž jsou jinak pro pohon zadní osy u vozu s motorem umístěným vpředu nezbytné. A samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že jde o hybrid, který by měl být s to rekuperovat významnější část energie jinak zmařené brzděním a tu pak použít nejen při akceleraci, ale také v městském provozu či v kolonách, kde je spalovací motor dosti neefektivní. Jak to všechno bude fungovat v praxi zatím netušíme, Peugeot ale slibuje kombinovanou spotřebu nafty ve výši 4,1 litru na 100 km jízdy při schopnosti zrychlit na stovku za 8,8 sekundy a dosáhnout rychlosti až 209 km/h. Nyní si tohle všechno konečně můžete koupit.
Peugeot už sice letos zjara nabídl limitovanou edici prvních 300 kusů tohoto vozu, s cenou 41 500 Eur na domácím francouzském trhu ale nešlo o žádnou láci. Navíc předpokládáme, že zákazníci dostali své vozy beztak až touto dobou, pokud vůbec. Nyní se 3008 Hybrid4 začíná propracovávat i do běžného prodeje - zatím jej nenajdete v nabídce českého ani německého zastoupení značky, dokonce i ve Francii vás webová stránka Peugeotu vyzve jen k registraci vašeho zájmu o tento vůz. Britský importér ale již hybridní 3008 začal nabízet za cenu 26 995 liber (cca 760 tisíc Kč), což zní o poznání lépe než milionová cenovka u prvních 300 kusů. Když navíc uvážíme, že 3008 pouze s motorem 2,0 HDi 163, automatickou převodovkou a pohonem předních kol stojí v Británii nejméně 22 545 liber, pak příplatek v přepočtu kolem 125 tisíc Kč za 37 koní, pohon všech kol a potenciálně úspornější provoz navíc není až tak drastický.
Uvidíme, za kolik bude 3008 Hybrid4 k mání u nás, s touto cenou by si ale pár zákazníků najít mohl.
Peugeot 3008 Hybrid4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva