Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 R5: nový soutěžák vystrčil své drápky (foto, info)
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pro příští rok se zásadně mění pravidla definující konstrukci vozů kategorie Super 2000. Místo nich nastoupí vozy třídy R5, jejichž předzvěstí je závodní 208.
Třída závodních strojů rallye S2000, ve které se o nejvyšší příčky řežou Fabie, Grande Punto, 207 a Fiesta, měla být v příštím roce přejmenována na R4T. Než ale vyjela první nová auta, FIA změnila název této kategorie na R5, protože docházelo k její záměně s dnešní třídou R4, což je pouze jeden z kitů skupiny N. Tolik na vysvětlenou, co je či bude nový Peugeot 208 R5 vlastně zač.
V rodině závodních modelů 208 není první. Před čtyřmi měsíci jsme vám představili juniorskou verzi R2 s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu. R5 je nástupcem Peugeotu 207 S2000 s dvoulitrem o výkonu 280 koní a homologací od roku 2006, techniku ale dostane jinou.
Co přesně bude ukryto pod karoserií připomínající na první pohled spíše speciální edici sériového Peugeotu 208 GTI s trikolórou sportovního oddělení BMW, teď přesně nevíme, ale pomohou nám pravidla, která říkají, že to bude muset být přeplňovaná šestnáctistovka (zde vycházející ze sériového THP třeba v RCZ-R s 260 koňmi) s nejvyšším přípustným výkonem 280 koní. Skrze pětistupňovou sekvenční převodovku bude propojena s pohonem všech kol, přičemž centrální diferenciál není povolený. Minimální hmotnost R5 byla stanovena na 1 200 kg a 208 bude postavena na osmnáctipalcových kolech.
Aby mohl být vůz homologován, automobilka musí vyrobit minimálně 25 tisíc vozů s tímto typem karoserie, což pro Peugeot asi nebude představovat vážnější problém. K nasazení vozu dojde v polovině příštího roku, ačkoli s nulou na dveřích by se mohl představit na nejbližším Rallye Monte Carlo, která se pojede už v lednu. Cena vozu přitom nesmí překročit 180 tisíc Eur, v přepočtu přibližně 4,4 milionu korun.
Červená, modrá a světlemodrá skutečně připomínají válečné barvy M GmbH, sportovní oddělení Peugeotu má ale mezi modrými odstíny také žlutý pás, který se zde poněkud ztrácí...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.