Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot představí ve Švýcarsku koncept hybridní 208, odlehčenou karbonovými kompozity a slibovanou spotřebou jen 2,0 l/100 km.
Schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a průměrné papírové emise oxidu uhličitého jen 49 g na kilometr, což je ekvivalent spotřeby pouze 2,0 litru na sto kilometrů. To jsou základní parametry studie (momentálně ztrátového) koncernu PSA, která byla navržena a zkonstruována ve spolupráci s francouzskou nadnárodní petrochemickou společností Total.
Skutečnou podobu konceptu automobilka Peugeot nezveřejnil, vůz je však postaven na základech modelu 208 s nejmenším tříválcovým zážehovým motorem o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní, který sám o sobě udělí pětidveřovému hatchbacku zrychlení na stovku za 14 vteřin, nejvyšší rychlost 163 km/h a v průměru spotřebuje 4,3 l/100 km. Řešení, které by mohlo reálnou efektivitu stroje zvýšit na více než dvojnásobek, si představit nedokážeme, a tak předpokládáme použití hybridního pohonu s možností dobití akumulátorů (nebo naplnění jiného úložiště energie) před jízdou a dvoulitrová spotřeba tak bude stejně reálná jako 1,2litrová u Opelu Ampera.
HYybrid FE (Fun and Efficient), připravený k představení na ženevském autosalonu, přidá k tomuto základu nespecifikovaný elektromotor a rovněž blíže nepopsaný paket akumulátorů „převzatý z programu vytrvalostních závodů“. Ve snaze předejít nežádoucímu zvýšení hmotnosti dostane experimentální 208 karbonové panely a okna z polykarbonátů. Tisková zpráva uvádí, že tyto komponenty od firem Hutchinson a CCP Composites (dodavatelů Totalu) snížily váhu až o 200 kg. Jak by se podepsaly na ceně v případě snaze přenést je do výroby, sdělení nespecifikuje.
V zájmu redukce spotřeby bude Peugeot 208 HYbrid FE postaven na pneumatikách s nízkým valivým odporem, spalovací motor bude podroben úpravám v zájmu snížení vnitřního tření a nové vnější panely se mají postarat o snížení aerodynamického odporu. O případné produkci zatím nepadlo ani slovo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.









Reálnou podobu malého hybridu neznáme, postaven však bude na základech modelu 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva