Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 GTI se začíná prodávat v Evropě, u nás by měl stát pod 500 tisíc Kč
26.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejnadějnější novinka Peugeotu pro aktivní řidiče se konečně dostává do prodeje. I přes velmi dobré parametry zřejmě nebude dražší než slabší konkurenti.
Sériový Peugeot 208 GTI se představil světu loni v září. Od té doby jsme jej mohli spatřit také na videu a nabídli jsme vám rovněž ohlédnutí za historií ostrých Peugeotů, mezi nimiž hrálo nové GTI svou roli. Ostatně je od začátku považováno za prvního skutečného nástupce slavného 205 GTI a i když zatím nemůžeme říci, zda tomu tak opravdu bude, technické parametry zní slibně - 200 koní výkonu na 1 160 kilogramů hmotností vypadá sakra nadějně.
Navíc je tu ještě jeden, troufneme si říci fakt. Peugeot není značkou, která by 20 let nevyrobila něco, s čím se „dá jezdit”, stačí vzpomenout testu Peugeotu RCZ THP 200. Ten funguje i pro náročného řidiče velmi dobře a 208 GTI s ním sdílí podstatnou část techniky. Otázkou ale zůstává nejen to, jestli se bude projevovat podobně dobře, ale i to, kolik bude stát. V druhém případě můžeme nejnedočkavějším z vás konečně poskytnout alespoň nějaké vodítko.
U nás zatím nové GTI k mání oficiálně není, ale v některých evropských zemích už ano. Z nich můžeme vybrat třeba Itálii nebo Velkou Británii, kde přijde na 21 950 euro resp. 18 895 liber, tedy v přepočtu pokaždé okolo 550 tisíc Kč ceníkové ceny. To nezní bůhvíjak skvěle, ale pokud si srovnáme ceny dnes prodávaných verzí z vyšších sfér u nás a v těchto zemích, zjistíme, že se ceníkové ceny liší skoro přesně o 10 procent. Lze tedy očekávat, že u nás přijde 208 GTI podle ceníku na 500 tisíc Kč, cifře jako 499 900 bychom se asi nedivili.
Navíc je třeba říci, že český Peugeot oproti těmto cenám rovnou přidává ještě přibližně desetiprocentní bonusy, takže nakonec by vůz mohl být i oficiálně k mání za přibližně 450 tisíc. Tomu ostatně nahrává i aktuální postavení konkurence - třeba inovovaná Ibiza Cupra začíná právě na 450 tisících a i když má o něco méně výkonu a více hmotnosti, dynamické parametry jsou velmi podobné. Peugeot sice může pomýšlet i o něco výše, prostor na trhu dnes ale není velký.
Tolik pár informací pro nedočkavé, občas se nás na cenu 208 GTI ptáte. Přesnou cifru bychom měli znát během pár dnů, české zastoupení značky s uvedením tohoto modelu už dlouho váhat nemůže.












Nový Peugeot 208 GTI si pozornost zaslouží. Jestli se osvědčí i v praxi a jeho cena nebude přestřelená, uvidíme již brzy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins