Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani Zonda 760 RSJX: tyrkysová kráska má nové jméno, 760 koní jí zůstalo (+ video)
27.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím poslední exemplář ze série 760 se pyšní nejen tyrkysovým lakem, ale rovněž stejným čalouněním. Těšit se z něj bude čínský zákazník.
Prvotina argentinského konstruktéra Horacia Paganiho spatřila světlo světa v roce 1999, přičemž od té doby jsme spatřili nejen několik sériových modelů, ale také celou řadu speciálních edic a zakázkových modelů. Každý se přitom již zdál být zcela posledním, zvláště po příchodu novinky s prapodivným názvem Huayra. Nicméně italská malosériová značka nadále chrlí jeden exemplář za druhým, přičemž tím posledním je verze zvaná 760RSJX.
Ačkoliv tento název byl oznámen poprvé, vůz samotný známe již od června, kdy na internet prosákly první snímky tyrkysového laku. Při té příležitosti jsme uvedli, že nová speciální edice nejspíše zamíří do Číny, což bylo nyní potvrzeno. Stejně tak nebyla střelou mimo terč ani zmínka o motoru, jímž se stal 7,3litrový dvanáctiválec produkující 760 koní. Tento výkon pak na zadní kola přenáší automatická převodovka.
Tyto prvky jsou shodné s většinou modelů série 760 (výjimkou je ovšem exemplář Lewise Hamiltona), což platí také o samotném bodykitu. Ten charakterizují zejména karbonová křidélka na předním nárazníku a výrazný difuzor ze stejného materiálu, jež najdeme na zádi. Povšimnout si pak můžeme i „žraločí ploutve“, na kterou navazuje mohutné zadní křídlo. Také v těch případech byla použita uhlíková vlákna.
Karbon pak nechybí ani v kabině, kde mu opětovně asistuje tyrkys, tentokráte v podobě koženého čalounění. Tím ale naše krátké představení můžeme uzavřít, přičemž jen dodáme, že vůz zamířil ke svému zákazníkovi skrze společnost Pagani China Automotive Limited. Tedy asijskou pobočku italské značky, jež zprostředkovává kontakt mezi čínskými milionáři a samotným zakladatelem automobilky.
Pagani Zonda 760RSJX zaujme především tyrkysovým lakem. Pod ním se pak ukrývá 760 koní
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva