Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani Huayra je novým nejrychlejším silničním vozem na testovací trati Top Gearu
28.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedinými pokořiteli italského supersportu jsou okruhové speciály. McLaren, Aventador či dokonce Bugatti Veyron však zůstávají v prachu.
Někteří říkají, že jméno tohoto italského supersportu se nedá vyslovit. A že vlastně není úplně italský, když jej pohání dvanáctiválcový motor německého AMG a nese jméno původně argentinského inženýra. Ať je to ale jak chce, my všichni víme, že Pagani Huayra je supersportem hodným obdivu. Zvláště nyní, když vůz za sebou na testovací trati Top Gearu nechal Bugatti Veyron Super Sport nebo Lamborghini Aventador LP700-4.
Vzhledem k hmotnosti obou titánů ovšem prvenství Pagani na technické trati není až tak překvapivé. O to působivější ovšem je, že s časem 1:13.8 za sebou Huayra nechává s propastným rozdílem 2,4 sekundy třeba i McLaren MP4-12C, který byl na trati Top Gearu také vyvíjen. A aby toho nebylo málo, je italský supersport dokonce rychlejší než spartánský Ariel Atom V8, jehož čas činí 1:15.1.
Samozřejmě, i přes přítomnost Stiga za volantem se na okruhu Top Gearu najdou rychlejší stroje. Přičemž nemusíme ani měnit značku. Zonda R totiž 2,8 kilometru dlouhou trať zvládla za pouhých 1:08.5. A Michael Schumacher se okruhem prohnal ve svém Ferrari FXX za 1:10.7. Ani v jednom případě však nešlo o model schválený pro běžný silniční provoz.
Italský supersport nemá na testovací trati Top Gearu konkurenci. Tedy mezi vozidly schválenými pro silniční provoz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus