Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg
14.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ženeva zažije i premiéru dosud nejostřejšího Pagani Huayra. Přídomek BC bude oproti „standardu” znamenat 100 koní navíc a o 150 kg méně.
Svého času se hovořilo o tom, že Pagani Huayra je vyprodané. Pravda to byla, v tu chvíli se ale jednalo jen o 100 exemplářů standardního provedení. Horacio a spol. totiž už v tu chvíli slibovali ostřejší verzi, která by možnosti Huayry posunula ještě dále a postavila základy další omezené edice.
O něco později vyplynulo na povrch, že dostane označení BC a aby toho nebylo málo, vzhled vozu do detailu odhalily fotky nemaskovaného exempláře. Mohlo se v tu chvíli zdát, že víme skoro vše, jenže nevěděli jsme prakticky nic - ani co znamenají ona dvě písmena, natož pak co Huayra BC vůbec nabídne. Teď možná víme obojí.
Jsou to spekulace, nepotvrzené informace, jsou-li ale pravdivé, pak zkratka BC představuje iniciály Bennyho Caioly, známého newyorského developera a možná ještě známějšího sběratele Ferrari. Ten mezi léty 1977, kdy si pořídil první, a jeho smrtí v roce 2010, kdy v 79 letech podlehl rakovině, dal dohromady více než 100 vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku včetně řady velmi vzácných exemplářů. Jak to souvisí s Pagani? Inu, koupil si také dvě Zondy, svého času dvě ze čtyř prodaných v USA, a tak mu má i Horacio Pagani být za co vděčen. A tímto by mu prý rád vzdal hold.
Jestli to tak bude, je otázkou, informace kolegů z Prototype0 o technických specifikacích vozu se ale zdají být docela pravděpodobné. Vůz se podle nich má dočkat 150kilové diety a zvýšení výkonu 6,0litrového motoru V12 biturbo od Mercedesu-AMG o 100 koní. Ve výsledku by tak Huayra BC měla nabídnout plných 830 koní při hmotnosti jen 1 200 kilogramů, což by její už tak pozoruhodné možnosti jistě posunulo o pořádný kus dále.
Takových vozů má vzniknout 20 a všechny jsou prý už prodané. Pagani navíc přijde i s Huayrou Roadster, opět ve 100 kusech, z nich má být prodána polovina. Oficiální informace poznáme později, těšit se ale zjevně je na co, Huayra BC by se svými parametry konečně mohla stačit i „Svaté trojici” hypersportů či Veyronu...





Pagani Huayra BC už vzhledem neoslní, technikou by mohla. I když nabídne přesně to, o čem se nyní spekuluje
Zdroj: Prototype0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva