Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál

Nové informace k o víkendu odhalené specialitě hovoří o zajímavějším hnacím ústrojí. Název vozu a odkaz na Formuli 1 s nimi však příliš nekoresponduje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál

23.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové informace k o víkendu odhalené specialitě hovoří o zajímavějším hnacím ústrojí. Název vozu a odkaz na Formuli 1 s nimi však příliš nekoresponduje.

O víkendu se na světlo světa dostaly první fotky a informace týkající se ještě ostřejšího Renaultu Clio RS. Stoprocentně přitom známe jen termín premiéry, jenž koresponduje s letošní Velkou cenou Monaka. Ta se jede již tento víkend, do slavnostního odhalení tedy příliš mnoho dní nezbývá. Do té doby si ovšem musíme vystačit se spekulacemi, kdy ty původní nebyly zas až tak lákavé.

Zprvu se totiž zdálo, že chystaná novinka bude mít k dispozici jen poladěné hnací ústrojí běžného Renaultu Clio RS, tedy přeplňovanou jedna-šestku o výkonu zhruba 250 koní, a automat. Nové informace ovšem naznačují, že ostřejší varianta dostane dvoulitrové turbo z většího Renaultu Mégane RS, a to rovnou v jeho nejvýkonnějším provedení.

Očekávat bychom tedy měli příchod 275 koní, které navíc bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál. Rázem bychom se tak dočkali ultimativního řidičského nástroje, kterému by výkon na přední nápravě pomáhal usměrňovat samosvorný diferenciál. O bezpečné zastavení by se pak staraly čtyřpístkové brzdy Brembo. Kromě toho by novinka dostala 19palcová litá kola, specifický bodykit a lithium-iontovou baterii, jež by snižovala hmotnost. K dispozici by přitom bylo pouze 500 exemplářů, přičemž cena každého nejspíše naroste k milionu korun, možná i výše. Přesto se dá očekávat, že celá produkce zmizí jak pára nad hrncem.

To všechno ale zní až příliš krásně, a tak jsou na místě pochybnosti. Zvláště v souvislosti s názvem. Renault sice dosud používal pracovní označení KZ 01, nálepky na karoserii ovšem naznačují použití jména R.S.16. To by lépe korespondovalo se současným monopostem F1, nicméně v něm vidíme také jistou spojitost s pohonnou jednotkou. Ve Formuli 1 se přitom užívají přeplňované jedna-šestky, stejně jako u standardního Clia RS. Je tak vskutku sporné, zda Renault v rámci Velké ceny odhalí vůz s motorem, který se šampionátem F1 vůbec nesouvisí a který je objemnější než agregáty, jenž pohánějí třeba nový Espace či Talisman. Tedy mnohem větší vozy.


Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 1 - Renault Clio R.S.16 nove foto 01Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 2 - Renault Clio R.S.16 nove foto 02Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 3 - Renault Clio R.S.16 nove foto 03Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 4 - Renault Clio R.S.16 nove foto 04Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 5 - Renault Clio R.S.16 nove foto 05Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 6 - Renault Clio R.S.16 nove foto 06Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 7 - Renault Clio R.S.16 nove foto 07Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 8 - Renault Clio R.S.16 nove foto 08Ostřejší Renault Clio RS prý dostane dvoulitr z Méganu, 275 koní a manuál - 9 - Renault Clio R.S.16 nove foto 09
Renault Clio R.S.16 prý dostane do vínku dvoulitr naladěný na 275 koní, o jejichž přenos se postará manuál

Zdroj: ClioRS-Concept.com

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.