Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík

Berte to s nadsázkou, ale podívejte se na první fotku a řekněte, že viditelné detaily působí dojmem, že se díváte do jednoho z nejlevnější aut vůbec. Ukázal se také chystaný kombík Cross, který již mohl skouknout ruský prezident. A nepřekvapivě se mu líbí. Víc než jeho názor ale bude prodávat nízká cena.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík

29.1.2025 | Petr Prokopec

Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík

/

Foto: AvtoVAZ

Berte to s nadsázkou, ale podívejte se na první fotku a řekněte, že viditelné detaily působí dojmem, že se díváte do jednoho z nejlevnější aut vůbec. Ukázal se také chystaný kombík Cross, který již mohl skouknout ruský prezident. A nepřekvapivě se mu líbí. Víc než jeho názor ale bude prodávat nízká cena.

Během uplynulého víkendu se v ruském Togliatti jel 27. ročník Závodu šampionů. Ten si nenechala ujít ani Lada, která tam představila svůj zcela nový sedan Iskra v soutěžním provedení. K největším změnám u něj došlo pod kapotou, neboť standardní jedna-šestku nahradil 1,8litrový čtyřválec. Ten byl navíc ještě poladěn, načež posílá na přední kola 173 koní výkonu a 200 Nm točivého momentu. Tři čtvrtiny z této porce jsou přitom dostupné již od 2 500 otáček, neboť závod neprobíhá na hladkém asfaltu, nýbrž na sněhu a ledu.

Ke změnám došlo také v kabině, jak nyní lépe demonstrují nové fotografie. Závodní Iskra totiž dostala do vínku i hydraulickou ruční brzdu s velmi slušivým madlem. Díky tomu může z jistého úhlu pohledu působit jako Pagani pro chudé. U standardního provedení si ovšem klientela bude muset vystačit s klasikou, elektronickou parkovací brzdu Lada vynechala i kvůli snaze udržet ceny co nejblíže při zemi. Startovat by tak měla zhruba okolo milionu rublů, tedy na nějakých 245 tisících korunách.

Lada s novinky nezůstane pouze u sedanu, mimo něj chystá také standardní kombík i provedení Cross, které „batoh“ na zádech spojí se zvýšeným podvozkem. Tohle auto už bylo nachytáno při testech v běžném provozu bez špetky maskování, jak můžete vidět níže. Druhé si pak mohl přímo v továrně AvtoVAZu prohlédnout ruský prezident Vladimír Putin, jak informují lokální média. Ten na adresu kombíku, který by měl zvládnout i cosi více než jen polní cesty, uvedl, že se jedná „o pěkné auto“. Nic jiného než pochvala domácího produktu se ale nedala čekat.

Rusové u všech tří verzí počítají s nabídkou tří motorizací, kdy základ bude tvořit jedna-šestka s osmiventilovou technikou. Jejích 90 koní pak bude přenášet pětistupňový manuál, zatímco ten šestistupňový či automat CVT budou spojeny s šestnáctiventilovou verzí jednotky. V té chvíli ale již na přední kola bude směřovat 106 koní. Výroba sedanu pro běžné zákazníky pak má odstartovat v dubnu, následně pak bude zahájen prodej. Kdy dorazí trochu lépe vybavený Cross, zatím nebylo upřesněno.


Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík - 1 - Lada Iskra 2025 zavodni verze prvni foto 01Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík - 2 - Lada Iskra 2025 zavodni verze prvni foto 02Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík - 3 - Lada Iskra 2025 zavodni verze prvni foto 00Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík - 4 - Lada Iskra 2025 zavodni verze prvni foto 04Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík - 5 - Lada Iskra 2025 zavodni verze prvni foto 03Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík - 6 - Lada Iskra 2025 zavodni verze dalsi 01
Závodní Iskra se dočkala výkonného motoru. O víkendu si střihla debut na ruském Závodu šampionů, kde ukázala i interiér s hydraulickou ruční brzdou s neobvyklým madlem a vůbec zajímavě střiženou architekturou. Foto: AvtoVAZ

Zdroje: AvtoVAZ, Auto Mail.ru, autopotoknews@Telegram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše