Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový
5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější provedení nové Zafiry je už dnes naftové a rozdíl mezi vznětovým a zážehovým vrcholem se dále umocní. Vůz totiž dostane nové dieselové biturbo.
Zatím to není oficiální a i německý web Opelu o něčem podobném v tuto chvíli mlčí, holandský Autointernationaal ale s plnou vážností informuje o tom, že nová generace Zafiry bude již od 1. července k mání s motorem 2,0 BiTurbo CDTI. Ten si v tuto chvíli můžete pořídit do Insignie a v Zafiře se má podle Holanďanů objevit ta samá verze.
Vůz by se tedy měl v provedení BiTurbo CDTI dočkat výkonu až 195 koní, který motor servíruje v rovných 4 000 ot./min, vrchol maximum točivého momentu 400 newtonmetrů pak leží v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Stejně jako případě Insignie bude bude motor standardně dodáván se šestistupňovým manuálem, automat o stejném počtu převodových stupňů bude za příplatek. Známé jsou i emise CO2 - 144 g/km - a tedy také kombinovaná spotřeba paliva. Ta by měla prostým přepočtem činit 5,4 litru nafty na 100 km.
Možná se vám zdá, že podobný motor je do Zafiry až příliš silný, přesto příliš nepochybujeme o tom, že informace kolegů ze země coffee shopů tulipánů jsou správné. V našem prvním testu nové Zafiry jsme konstatovali, že vše hraje do karet naftě a Opel navíc potřebuje nový motor prodávat ve vícero modelech. Tak proč ne také v Zafiře. Navíc informace konzervativního holandského média jsou příliš podrobné na to, aby byly vymyšlené.
Zajímavé nicméně je, že se tímto krokem dále rozevřou nůžky mezi nejsilnějším benzinovým a naftovým provedením. Vrcholný benzin 1,4 Turbo dnes nabízí pouze 140 koní, pokud bychom za zážehovou verzi označili i tu spalující zemní plyn, pak 1,6 CNG Turbo dává 150 kobyl. To je stále o hodně méně než 195 plnokrevníků nového dieselu a pokud Opel znovu nepřispěchá s šílenosti jménem Zafira OPC (což nepředpokládáme, jakkoli to bylo zajímavé auto), těžko se tento stav změní.
Na holandském trhu má Zafira 2,0 BiTurbo CDTi stát nejméně 40 695 Eur (cca 1 050 000 Kč), ale tuto informaci nemusíme brát příliš vážně vzhledem k tamnímu odlišnému daňovému zatížení. V našich končinách by vůz měl být citelně levnější.























Nová Zafira dostane téměř dvousetkoňový motor, na naftu
Zdroj: Aautointernationaal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva