Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový
5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější provedení nové Zafiry je už dnes naftové a rozdíl mezi vznětovým a zážehovým vrcholem se dále umocní. Vůz totiž dostane nové dieselové biturbo.
Zatím to není oficiální a i německý web Opelu o něčem podobném v tuto chvíli mlčí, holandský Autointernationaal ale s plnou vážností informuje o tom, že nová generace Zafiry bude již od 1. července k mání s motorem 2,0 BiTurbo CDTI. Ten si v tuto chvíli můžete pořídit do Insignie a v Zafiře se má podle Holanďanů objevit ta samá verze.
Vůz by se tedy měl v provedení BiTurbo CDTI dočkat výkonu až 195 koní, který motor servíruje v rovných 4 000 ot./min, vrchol maximum točivého momentu 400 newtonmetrů pak leží v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Stejně jako případě Insignie bude bude motor standardně dodáván se šestistupňovým manuálem, automat o stejném počtu převodových stupňů bude za příplatek. Známé jsou i emise CO2 - 144 g/km - a tedy také kombinovaná spotřeba paliva. Ta by měla prostým přepočtem činit 5,4 litru nafty na 100 km.
Možná se vám zdá, že podobný motor je do Zafiry až příliš silný, přesto příliš nepochybujeme o tom, že informace kolegů ze země coffee shopů tulipánů jsou správné. V našem prvním testu nové Zafiry jsme konstatovali, že vše hraje do karet naftě a Opel navíc potřebuje nový motor prodávat ve vícero modelech. Tak proč ne také v Zafiře. Navíc informace konzervativního holandského média jsou příliš podrobné na to, aby byly vymyšlené.
Zajímavé nicméně je, že se tímto krokem dále rozevřou nůžky mezi nejsilnějším benzinovým a naftovým provedením. Vrcholný benzin 1,4 Turbo dnes nabízí pouze 140 koní, pokud bychom za zážehovou verzi označili i tu spalující zemní plyn, pak 1,6 CNG Turbo dává 150 kobyl. To je stále o hodně méně než 195 plnokrevníků nového dieselu a pokud Opel znovu nepřispěchá s šílenosti jménem Zafira OPC (což nepředpokládáme, jakkoli to bylo zajímavé auto), těžko se tento stav změní.
Na holandském trhu má Zafira 2,0 BiTurbo CDTi stát nejméně 40 695 Eur (cca 1 050 000 Kč), ale tuto informaci nemusíme brát příliš vážně vzhledem k tamnímu odlišnému daňovému zatížení. V našich končinách by vůz měl být citelně levnější.
Nová Zafira dostane téměř dvousetkoňový motor, na naftu
Zdroj: Aautointernationaal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch