Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Zafira 1,6 CDTI 2013: parametry nového dieselu upřesněny, cena zůstává neznámou
14.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Opel se pochlubil parametry svého downsizovaného dieselu. Prý je to její nejčistší naftová jednotka vůbec, bez vstřikování močoviny to ale nešlo.
Evropská divize koncernu General Motors před měsícem potvrdila nasazení nového čtyřválcového dieselu o objemu 1,6 litru v modelové řadě Zafira Tourer. Podrobné technické parametry si tehdy Opel nechal pro sebe, nicméně do začátku ženevského autosalonu na ně čekat nemusíme. Automobilka vydala novou tiskovou zprávu se všemi podstatnými informacemi.
Downsizingový motor ponese tradiční označení CDTI Ecotec, stane se náhradou letitých jednotek 1,7 l a v některých modelech, jako třeba právě v Zafiře, také dvoulitru s výkonem 110 a 130 koní. Nová šestnáctistovka vyprodukuje 136 koní a 320 newtonmetrů, což v případě rüsselsheimského MPV bude stačit k maximální rychlosti 193 km/h a průměrné papírové spotřebě 4,1 litru na 100 kilometrů.
Pohonná jednotka plní normu Euro 6 a podle automobilky „je jedná o nejčistší dieselový motor v historii Opelu“, jak se ale zdá, bez selektivní katalytické redukce a kapalného aditiva AdBlue to nešlo. Jinak řečeno, konstruktéři použili ke snížení obsahu oxidů dusíku vstřikování vodného roztoku močoviny do výfukového systému, která je společně s katalyzátorem mění na vodní páru a dusík.
Spotřebu AdBlue, ani způsob doplňování (tedy jestli samotným majitelem anebo výlučně v servisu) automobilka neuvádí, informuje pouze o přidělení obchodního jména „BlueInjection“. S prodejem Zafiry Tourer 1,6 CDTI Opel zřejmě nebude váhat a na vybraných trzích jej rozjede ještě před Ženevou, momentálně byste ji však v českém nebo německém ceníku hledali marně. Stejně tak předpokládáme, že už brzy dojde k aplikaci nového motoru napříč všemi modelovými řadami.



Sprint na stovku ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou potrvá 10,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 5 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 8 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva