Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Karl na novém videu osvětluje podstatu svého designu
2.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf stylistického oddělení značky ve čtyřech minutách osvětlil, co se skrývá za rozměrnými předními světly či proč na bocích najdeme dvojitou křivku.
Opel Karl sice bude veřejnosti představen až na březnovém autosalonu v Ženevě, jeho virtuální prezentace však proběhla již před Vánoci. Víme tedy, že na délku vůz měří 3 680 milimetrů, přesto by uvnitř měl nabízet dostatek místa pro pětici pasažérů. Pod kapotou se pak alespoň pro začátek objeví pouze atmosférický litrový tříválec, jehož 75 koní bude přední kola přenášet pětistupňová manuální převodovka.
To sice není zrovna kombinace, která by slibovala působivé jízdní zážitky, při spárování s hmotností okolo 900 kilogramů by ovšem Karl nemusel být dynamicky úplně k zahození. Tímto se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho nahlédneme pod ruce designérům. Šéf stylistického oddělení Opelu Mark Adams nás totiž na novém videu provede všemi zákoutími novinky, i když jen v rámci exteriéru.
Důraz je kladen hlavně na příď, kde najdeme výraznou čelní masku. Více než tu ovšem Adams vyzdvihuje světlomety, ve kterých se má pojit německá preciznost s uměleckým sochařstvím. Boční pohled je pak definován snižující se linií střechy, s čímž kontrastuje zvyšující se linka oken. Kromě toho tu máme dvě křivky v oblasti klik dveří, které mají dodat vozu na dramatu a dynamičnosti.
Vzadu pak najdeme především mohutnější světlomety, jež přidávají vozu na osobnosti. Tím ovšem toulky končí, na interiér zřejmě přijde řada až později. Dodat tedy můžeme tolik, že vůz dorazí s rozměrným dotykovým displejem a poněkud menší možností personalizace, než jakou nabízí třeba Opel Adam. Vyhřívaná sedadla či volant nebo parkovací senzory si ovšem budete moci dokoupit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva