Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra TCR: nejrychlejší Golf dostal německého soupeře, i ten má 330 koní
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po VW Golf TCR tu máme dalšího účastníka nové „levné” závodní série. Stát bude zhruba 2,4 milionu korun, jeho hmotnost neklesne pod 1 260 kg.
Před nedávnem jsme vám mohli představit nový Volkswagen Golf TCR, který bude součástí závodní série Touring Car Racer International Series. Při té příležitosti jsme zmínili, že vcelku levný šampionát začíná lákat stále více automobilek, a tak není překvapením aktuální tisková zpráva Opelu. Německá značka se sice již série účastní s předchozí generací hatchbacku Astra OPC, nyní však hodlá přijít se závodním speciálem, který bude šampionátu TCR postaven na míru.
Momentálně ovšem není k dispozici mnoho informací, ani snímek skutečného vozu. Odhalené oficiální ilustrace nám však naznačují, že standardní Astra se dočká citelného rozšíření v oblasti blatníků. Agresivnější budou také blatníky, zatímco přední kapota se pochlubí ventilačními otvory a záď enormním křídlem. Dorazí také difuzor lemovaný dvěma koncovkami výfuku, velikost 18palcových litých kol je pak dána pravidly série.
To samé ostatně platí také o pohonné jednotce, kterou se stane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Ten bude produkovat 330 koní a 410 Nm točivého momentu, více regule nepovolují. Minimální hmotnost pro změnu nesmí poklesnout pod 1 260 kilogramů, konkrétní hodnoty nám však Opel hodlá sdělit až později. Teprve v říjnu letošního roku totiž značka začne Astru TCR testovat.
Více dat bohužel k dispozici není. Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že šampionát Touring Car Racer International Series počítá se třemi divizemi - národní, kontinentální a globální. Technická pravidla se ovšem nemění, s nejsilnějším Opelem Astra tedy budete moci závodit po celém světě. Na pořízení vozu i s motorem byste si přitom měli připravit zhruba 2,4 milionu korun.


Opel Astra TCR se dočká znatelně agresivnějšího bodykitu a 330 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB