Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra OPC 2012 už zná svou cenu, dynamické parametry ale nikoli
10.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pozoruhodným způsobem válčí Opel s představováním nové Astry OPC. Už si ji můžete i koupit, jak jezdí ale budete muset zjistit sami.
V seznamu „ženevských úkolů” mi s velkým vykřičníkem zůstává nesplněný jeden, se kterým bych se popral docela rád - podrobné představení Opelu Astra OPC 2012. Jenže splnit jej nemohu. Čekali jsme, že německá automobilka tento model na ženevském autosalonu představí v plné parádě a zveřejní jeho detailní technické parametry, ale nestalo se tak. Vůz tam přivezla, vystavila, sklidila potlesk a za nějaký týden s ním zase odjede. Aniž by k němu řekla cokoli nového.
A přitom by bylo o čem mluvit. Plných 280 koní dvoulitrového turba jistě dokáže tento vůz rozparádit k mimořádným výkonům, automobilka o nich ale zatím zarytě mlčí. Výkon a maximální rychlost vozu kolem 250 km/h známe už od prvotního představení z loňského listopadu, od té doby jsme vůz mohli vidět už jen na pár nových fotkách a také prvním videu. Vždy se stejnými informacemi.
Že si Opel nechává dynamické parametry svého nejnovějšího hot-hatche pro sebe by ještě šlo pochopit, však je ani nemusí znát. Jenže to by vůz nesměl chtít prodávat. Včera totiž automobilka zveřejnila, že Astra OPC bude v Německu k mání za cenu od 34 250 Eur (cca 850 tisíc Kč). Pln očekávání jsem tedy prozkoumal web Opelu pro média, stránky pro koncové zákazníky, stáhnul si i německý prodejní katalog vozu (PDF, 3,0 MB), ve kterém si můžete vybrat barvu karoserie, typ čalounění sedadel nebo preferovaná litá kola. K dispozici je zkrátka všechno, jen technické parametry jsou odbyty jen informací o spotřebě paliva.
To není zrovna nejhodnotnější údaj, neboť za udávaných 8,1 litru benzinu na 100 km bude s OPC jezdit asi jen málokdo. Kdy se konečně dozvíme, jak Astra OPC jezdí, to je zatím ve hvězdách, koupit si ji zatím můžete třeba pro její modrý lak. Ale možná Opel chystá nějaké příjemné překvapení - takový nový rekord mezi předokolkami na Severní smyčce německého Nürburgringu by se vedle informací o zrychlení z 0 na 100 a 200 km/h vyjímal docela dobře...







Astra OPC vypadá i naživo v Ženevě skvěle. Jen bychom také rádi věděli, jak rychlá vlastně je...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 9 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva