Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra OPC 2012: první jízdní videa a konečně i údaj o dynamice
14.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Opel zveřejňuje materiály k nové Astře OPC s podobnou vervou s jakou kapající kohoutek propouští vodu. A tak po pár dnech víme zase o něco více.
Nemáme to rádi, ale museli jsme si na to zvyknout. Dnešní zásadou při představování jakéhokoli nového auta je „říci toho najednou co nejméně” a s ohledem na jistou efektivitu podobného jednání se této strategie drží stále více výrobců. Cizí rozhodně není ani Opelu, který již loni v listopadu poprvé odhalil novou Astru OPC a od té doby nás novými záběry a specifikacemi zásobuje s intenzitou somálské pekárny.
Dočkali jsme se tak postupně pár nových záběrů, několika dalších záběrů a nakonec ještě trochy záběrů, abychom si až v rámci zpravodajství ze ženevského autosalonu vychutnali... leda nových záběrů. Ani tehdy nebyl Opel ochoten poslat plnohodnotné představení vozu se všemi technickými podrobnosti.
To mu ale nezabránilo začít vůz prodávat, a tak již od víkendu známe jeho cenu. Přesto ani v tu chvíli nebyly věcí veřejnou data o dynamice, ta ale nakonec Němci zveřejnili jen pár hodin poté, co se ven dostaly informace ceně. Úplně nový údaj je vlastně jen jeden - zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy, což je dosti konkurenceschopné číslo.
Z podobně laděných aut jej překonává jen Volkswagen Golf R (5,7 s), ten ale profituje z pohonu všech kol. Mezi předokolkami je dnes nové OPC spolu s Sciroccem R jednička (Renault Mégane RS nebo Mazda 3 MPS jsou o desetinku pomalejší) a v minulosti byl rychlejší pouze Ford Focus RS, který už ale dnes jako nový nekoupíte. Maximální rychlost je poněkud nudná - výrobce již dříve mluvil o hodnotě „kolem 250 km/h”, nakonec je to přesně 250 km/h, elektronicky omezených...
Pouze onou šestisekundovou hodnotou bychom vás ale nezatěžovali, naštěstí vám můžeme ukázat i něco navíc. Opel totiž vypustil také první videa, na kterých je nové OPC vidět v akci. První snímek je spíše reklamní a značně stylizovaný, a tak příznivce čistokrevných jízdních záběrů asi nepotěší. Ten druhý ale obsahuje mnohem prostší podívanou zaměřenou na pohyb novinky s bleskem ve znaku po silnici i na okruhu. Jízda trhající asfalt to zrovna není, ale úplně nezáživná podívaná také ne. Však uvidíte sami.
Obě videa jsou poněkud idealizovaná, ale to druhé o poznání méně
Nová Astra na novějších oficiálních i živých snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva