Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Adam slaví úspěchy, získal už přes 20 000 objednávek. Vytáhne Opel ze ztrát?
31.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen za loňský rok prodělala evropská divize General Motors přes 28 miliard Kč. Hatchback Adam ji má ale během dvou let dopomoci do černých čísel.
Objednávky vozu před nebo ihned po zahájení prodeje do značné míry naznačují budoucí úspěchu toho kterého modelu. Realisticky je ale pochopitelně možné vnímat jen za předpokladu, že automobilka vypustí do světa reálnou cifru, za kterou bude možné vůz pořídit. Např. tři tisíce nasmlouvaných Fiskerů Karma se nakonec proměnilo jen ve dvě tisícovky dodávek reálného vozu. Pravda, u tohoto sportovního hybridu rozhodovala i celá řada vedlejších faktorů, přesto však nejde o příklad skutečného trháku. Tím je naopak třeba Range Rover Evoque, který původní plány překonal hned několikrát. Německý Opel pak doufá v podobný zázrak v souvislosti s malým hatchbackem Adam, který před týdnem vstoupil do prodeje.
Značka aktuálně eviduje již 20 000 objednávek, což rozhodně není zanedbatelné číslo, zvláště když jej dáme do kontextu s přece jen vyšší cenou modelu. Opel mohou těšit o to více, že výsledky z let 2011 a 2012 pro něj nevypadají vůbec senzačně - loni Opel zaznamenal pokles prodejů o 15,8 % (968 550 kusů versus 815 961 ks) a „v penězích” se propadl ještě hlouběji. V předloňském roce evropská divize koncernu General Motors prodělala 747 milionů dolarů (cca 14,2 miliardy Kč), loni to bylo již 1,5 miliardy USD (cca 28,5 miliardy korun).
Společně s 23 novými modely (představeny mají být do roku 2016) by ovšem právě hatchback Adam měl tento sestup zvrátit a v polovině dekády značku vrátit do černých čísel. Opel přitom počítá s tím, že zákazníky bude i po několika letech od zahájení prodeje oslovovat maximálně možná individualizace. Pro model Adam je totiž k mání 61 000 variací exteriéru a 82 000 variací interiéru.

























Opel Adam se zákazníkům nemá omrzet ani po letech. Proto nabízí rozsáhlou individualizaci, která čítá 61 000 variací exteriéru a 82 000 variací interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins