Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi

Z našeho pohledu nešťastná „tříválcizace” Opelu Adam bude rozsáhlejší, než jsme čekali. Nový „litr” dorazí hned ve dvou verzích a nahradí obě nabízené jedna-čtyřky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi

15.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z našeho pohledu nešťastná „tříválcizace” Opelu Adam bude rozsáhlejší, než jsme čekali. Nový „litr” dorazí hned ve dvou verzích a nahradí obě nabízené jedna-čtyřky.

Opel Adam se rozhodl následovat kroky svých souputníků na trhu a stejně jako Fiat 500 nebo Renault Clio bude coby nejvýkonnější a nejdražší motor nabízet ten nejméně objemný a nejméně válci disponovaný. V našem testu Fiatu 0,9 TwinAir i recenzi Renaultu 0,9 TCe se přitom tato cesta ukázala být zcela pomýlenou, neboť papírově výkonnější a efektivnější motory se v praxi neukázaly být ani dynamickými, ani úspornými a ke všemu přidaly i citelnou nekultivovanost a uživatelskou nepřívětivost. Automobilky se zkrátka bezhlavě ženou za co nejnižší spotřebou v normovaných testech, v nichž tříválce fungují na výbornou, odlišnou realitu zjevně pomíjeje.

Jestli se bude stejně mizerně projevovat nový tříválec Opel 1,0 z nové rodiny motorů SIDI Turbo, samozřejmě nevíme, je ale velmi nepravděpodobné, že svede konat zázraky. Tři válce jsou z hlediska výše zmíněných projevů pohonné jednotky prostě nevhodné a na výjimku jsme zatím nenarazili. Můžeme se přitom odkázat i na dřívější faktické představení 0,9 TCe od Renaultu, v němž sama automobilka hovoří o pouze osmiprocentním snížením normované spotřeby výměnou za o 25 % nižší objem a odstranění jednoho válce. To se nám zdá jako docela mizerná bilance - na jedné misce vah je podstatně více ztrát, než je na druhé přínosů.

Buď jak buď, nový motor Opelu míří hlavně do Adamu, což víme od první zmínky automobilky o něm. Tehdy ale hovořila pouze o 115koňové verzi, která by v nabídce modelu představovala vůbec nejsilnější pohonnou jednotku. Tato slova platnosti nepozbyla, motor ale bude k dispozici i v provedení s 90 koňmi, a to s jasným cílem - z nabídky zcela vyštípat aktuální atmosférickou jedna-čtyřku, která podle bruselských not nehraje ani v nejmenším a je nyní též v prodeji ve dvou verzích.

Pro Adam by tak měla být k mání buď současná jedna-dvojka se 70 koňmi coby základ a následně litrové tříválcové turbo s 90 resp. 115 kobylkami coby vrchol. Nejvyšší točivý moment až 166 Nm má být v obou případech shodný, kombinovaná spotřeba paliva by pak měla činit mezi 4,1 a 4,3 litry benzinu na 100 km v závislosti na výkonové verzi a specifikaci vozu. Více zatím nevíme, nejpozději v Ženevě ale bude Opel jistě sdílnější - nakonec by tam měl ukázat i otevřené Cabrio.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 1 - Opel Adam oficialni 06Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 2 - Opel Adam oficialni 07Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 3 - Opel Adam oficialni 08Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 4 - Opel Adam oficialni 15Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 5 - Opel Adam oficialni 20Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 6 - Opel Adam oficialni nove 11Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 7 - Opel Adam oficialni 22Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 8 - Opel Adam oficialni 27Opel Adam 1,0 SIDI Turbo: nový tříválec dorazí ve dvou verzích, s 90 a 115 koňmi - 9 - Opel Adam oficialni 28
Že Opel Adam přijde i s tříválcem, jsme věděli. Že budou nakonec dva a z nabídky vytlačí verzi 1,4, je novinkou

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.