Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Odvoláváme, co jsme slíbili: Bentley nakonec diesely nenabídne, plug-in hybridy ano
17.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se, že u Bentley si po pár letech dohadů udělali jasno v tom, co vlastně chtějí vyrábět a co ne. Popření dieselové budoucnosti by nyní mělo být definitivní.
Slova „Bentley” a „diesel” můžete v článcích automobilových magazínů nacházet v nebezpečné blízkosti už pěknou řádku let. I u nás se v roce 2009 objevil článek o tom, že nástupce Bentley Arnage má dostat naftový motor, jak už ale dnes stoprocentně víme, nestalo se to. Řekněme, že tehdy šlo více o spekulace než o oficiální informace, v posledních dvou letech tomu ale bylo právě naopak.
V létě roku 2008 se totiž tehdejší šéf značky Wolfgang Durheimer vytasil s tím, že automobilka připravuje vlastní SUV a má v plánu jej osadit i naftovým motorem. Že nemluvil z cesty potvrdila pozdější premiéra konceptu EXP 9 F, ale zatímco o SUV šlo zcela nesporně, diesel byste pod jeho kapotou hledali marně. Sám Durheimer ale později znovu potvrdil nejen to, že z EXP 9 F se stane sériový model pravděpodobně pojmenovaný Falcon, ale také nasazení chlouby Rudolfa Diesela. Jenže dnes je všechno jinak.
Nenazývejme to nerozhodností. Klíčovým faktorem asi je, že bez větší nadsázky dieselový nadšenec Durheimer vedení Bentley opustil (připusťme tedy, že svou roli odmítnutí nafty konkurenčním Rolls-Roycem) a jeho místo pak zaujal Wolfgang Schreiber. Ten už zjevně pro dieselové jednotky takovou slabost nemá a na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu naftovou budoucnost Bentley odmítl rázněji než kdo dříve. A místo ní nastínil docela jinou.
„Abych byl upřímný, diesel pro nás není prioritou. Naše hlavní trhy jako Čína, Spojené státy nebo Střední východ se o diesely nezajímají, populární jsou pouze v Evropě a vlastně ani ne v celé. Rusko je příklad země, kde diesely také nezaujaly,” řekl Schreiber na americké půdě a pokračoval: „Vlastně již může být pro diesely příliš pozdě, plug-in hybridy nabízejí lepší ekonomiku provozu a nejsou cizí ani trhům zaměřeným pouze na benzin. V naší nabídce se plug-in hybridy neobjeví během následujících tří let, pro nás jsou ale nutností.”
Doktor Schreiber tak mimoděk potvrdil hybridní Bentley pro rok 2016 či 2017 a poněkud konkrétněji zavrhl naftové pohonné jednotky. S jeho slovy o efektivitě hybridů lze jistě diskutovat, faktem ale je, že dokud bude ve vedení firmy, na tomto postoji se těžko něco změní.
Produkční verze konceptu EXP 9 F se měla stát prvním vozem Bentley, jež dostane pod kapotu naftový motor. Teď už si můžeme být prakticky jisti, že se to nestane
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva