Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ochrana kokpitu Halo od příštího roku v F1 nebude, šéfové týmů jsou proti
29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Včerejší jednání Strategické skupiny Formule 1 neskončilo úspěchem. A to přesto, že podle Sebastiana Vettela byli všichni jezdci až na jednoho pro.
Formule 1 momentálně není zrovna v nejlepší kondici. Sám Bernie Ecclestone uvedl, že za její sledování by nedal ani haléř a vyjádřil touhu, aby se šampionát vrátil do starých dobrých časů, kdy on působil jako diktátor. Jakkoliv jde přitom o velmi tvrdá slova, ve světle aktuálních okolností s nimi můžeme souhlasit. Během včerejšího jednání Strategické skupiny F1 došlo k odmítnutí systému Halo.
Pokud nevíte, o čem je řeč, pak vězte, že se jedná o ochranu kokpitu, o níž se začalo mluvit po hrozivé nehodě Julese Bianchiho během Velké ceny Japonska v roce 2014. Francouzský pilot na následky svého zranění o rok později zemřel, přičemž systém Halo měl být uveden do reality od příštího roku. Nakonec se tak ovšem nestane, neboť proti byli zejména šéfové týmů.
„Osobně nejsem velkým fanouškem řešení Halo,“ uvedl na adresu nového systému šéf stáje Red Bull Christian Horner. Ten je největším kritikem ochrany kokpitů, neboť „jde o neelegantní řešení ve spojitosti s problémem, který má vyřešit. Osobně preferuji, abychom věnovali výzkumu více času a odvedli skvělou práci, než abychom věci uspěchali a zapříčinili tak mnohé následky.“
Všeobecně se tedy má za to, že ochrana kokpitu bude zavedena až v roce 2018. Jakou ovšem bude mít podobu, a zda se skutečně stane realitou, to je otázkou. My přitom jen můžeme dodat, že podle Sebastiana Vettela bylo 95 procent všech jezdců pro schválení systému Halo. Proti tedy hlasoval pouze jediný pilot.






Ochranné oblouky ve Formuli 1 od příštího roku nebudou, Strategická skupina totiž nedospěla k jednomyslnému závěru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva