Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Volkswagen XL1 je prý velký zájem, navýšení výroby ale automobilka odmítá
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern očividně nechce i přes vysokou pořizovací cenu na každém kusu prodělávat. Asi postačí ztráta z původně plánované edice.
Aerodynamické hybridní vozítko z Wolfsburgu se poprvé ukázalo světu již v roce 2011. Od té doby Volkswagen dělal vše pro to, aby model XL1 dostal na veřejné silnice. To se letos skutečně podařilo, i když některá média v té chvíli překvapeně zírala na vyšší reálnou spotřebu, než bylo automobilkou anoncováno. Tento fakt ale ponechme stranou a místo toho se zaměřme na samotné náklady spojené s vývojem i poptávku.
Zájem o vůz je navzdory vysoké, takřka třímilionové ceně podle Carstena Krebse z Volksagenu doslova „obrovský”. Neznamená to ovšem, že by automobilka vyrobilá více než původně plánovaných 250 kusů, to rezolutně odmítá. Že vám to nedává smysl? V případě exkluzivního sporťáku jako třeba LaFerrari bychom vám i oporovali, tady jde i o výjimečnost, u hybridní podivnosti typu XL1 to ale můžeme jen přitakat.
Svědčí to o jediném - automobilka musí na každém vyrobeném exempláři neuvěřitelně tratit a ani vysoká cena zjevně nepokrývá výrobní náklady, jinak by automobilka musela stát o maximální umoření těch vývojových, jistě rovněž nemalých. Přesné cifry nemáme k dispozici, ani bychom se ale nedivili, kdyby se XL1 zařadilo na seznam nejprodělečnějších vozů světa.
Negativnímu stanovisku značky se za takové situace nejde divit, o to náročnější ale pro Volkswagen bude výběr potenciálních majitelů - automobilka prý vymýšlí „optimální proces”, jak toho dosáhnout. Dá se ale předpokládat, že na prvním místě se ocitnou celebrity všeho druhu. Přeci jen „technologický maják“ nelze svěřit do rukou každému, zvláště ne takovým, kteří by o udávanou spotřebu mohli reálně stát...





































XL1 je pro koncern Volkswagen zjevně prodělečný. Není proto divu, že více než 250 kusů nevznikne
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva