Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Volkswagen XL1 je prý velký zájem, navýšení výroby ale automobilka odmítá
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern očividně nechce i přes vysokou pořizovací cenu na každém kusu prodělávat. Asi postačí ztráta z původně plánované edice.
Aerodynamické hybridní vozítko z Wolfsburgu se poprvé ukázalo světu již v roce 2011. Od té doby Volkswagen dělal vše pro to, aby model XL1 dostal na veřejné silnice. To se letos skutečně podařilo, i když některá média v té chvíli překvapeně zírala na vyšší reálnou spotřebu, než bylo automobilkou anoncováno. Tento fakt ale ponechme stranou a místo toho se zaměřme na samotné náklady spojené s vývojem i poptávku.
Zájem o vůz je navzdory vysoké, takřka třímilionové ceně podle Carstena Krebse z Volksagenu doslova „obrovský”. Neznamená to ovšem, že by automobilka vyrobilá více než původně plánovaných 250 kusů, to rezolutně odmítá. Že vám to nedává smysl? V případě exkluzivního sporťáku jako třeba LaFerrari bychom vám i oporovali, tady jde i o výjimečnost, u hybridní podivnosti typu XL1 to ale můžeme jen přitakat.
Svědčí to o jediném - automobilka musí na každém vyrobeném exempláři neuvěřitelně tratit a ani vysoká cena zjevně nepokrývá výrobní náklady, jinak by automobilka musela stát o maximální umoření těch vývojových, jistě rovněž nemalých. Přesné cifry nemáme k dispozici, ani bychom se ale nedivili, kdyby se XL1 zařadilo na seznam nejprodělečnějších vozů světa.
Negativnímu stanovisku značky se za takové situace nejde divit, o to náročnější ale pro Volkswagen bude výběr potenciálních majitelů - automobilka prý vymýšlí „optimální proces”, jak toho dosáhnout. Dá se ale předpokládat, že na prvním místě se ocitnou celebrity všeho druhu. Přeci jen „technologický maják“ nelze svěřit do rukou každému, zvláště ne takovým, kteří by o udávanou spotřebu mohli reálně stát...
XL1 je pro koncern Volkswagen zjevně prodělečný. Není proto divu, že více než 250 kusů nevznikne
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva