Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce
21.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Masa-Michi Kogai řekl, že aby značka opět začala sériově vyrábět motor s rotačními písty, musel by celý projekt být jasně rentabilní. A to je potíž.
I když se ještě nedávno hovořilo o znovuzrození Wankelu, nejnovější informace naznačují pravý opak. Nový ředitel automobilky Mazda, Masa-Michi Kogai, řekl, že by takový motor musel být ziskový. A aby byl, muselo by se ho ročně prodat aspoň 100 tisíc.
Připomeňme, že Mazdu RX-8 zabily regulace emisí, které však s ekologií nemají vždy mnoho společného. Nový rotační motor by musel vyřešit tři problémy starého - velkou spotřebu paliva, obrovský apetit po oleji ve vysokých otáčkách a mizerný výkon v nízkých otáčkách. Mělo to jít vyřešit větší dráhou rotačního pístu, tedy větším objemem motoru. Jak ale se zdá, Mazda od těchto plánů upouští.
Ještě minulý rok se spekulovalo o použití Wankelu jako generátoru elektřiny pro nějaký hybridní model, avšak ani z těchto nápadů nakonec nebylo nic. Mazda však dle Kogaie na Wankel nezanevřela zcela - pracuje na nich i nadále, i když nejspíš ne tak intenzivně a rozhodně neočekávejme nástupce RX-8 do dvou let, jak bylo avizováno nedávno. Výhodou Wankelu totiž je možnost spalovat různá paliva - kromě běžného benzínu nemá tento motor problém ani s kerosenem či dokonce s vodíkem.
Mazda RX-8 byla velmi zajímavá zejména svým motorem, dnešní doba posedlá nízkou spotřebou jí však nepřála
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch