Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Smart ForTwo a ForFour se ukázaly na videu ze zasněženého Švédska
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové záběry dokonale vykreslují takřka metrový rozdíl v délce obou modelů. Techniku však již dostanou shodnou, do prodeje zamíří ještě letos.
Novou generaci Smartu jsme očekávali na ženevském autosalonu. Německý prcek však nakonec na výstavišti Palexpo chyběl, navzdory předchozímu avízu třícípé hvězdy i přítomnosti Renaultu Twingo, který sdílí stejné konstrukční základy. Nyní nám tak nezbývá nic jiného než poměrně dlouhé čekání, neboť nově ohlášená premiéra počítá až s podzimním autosalonem v Paříži.
Nově se nám tak Smart hlásí ze zasněženého Švédska, kde obě verze - dvoumístný ForTwo i čtyřmístný ForFour - absolvují trojici zátěžových testů. První se přitom zaměřuje na odolnost karoserie vůči chladnému podnebí, druhý pak na ovladatelnost vozidla a třetí zohledňuje vliv sněhu. A právě kvůli poslední fázi automobilka musela na daleký sever Evropy, kde takové podmínky jsou denním chlebem, daný stav prý nelze simulovat na počítači.
Kromě tohoto faktu si ovšem díky novému videu můžeme udělat také lepší přehled o tom, nakolik se obě verze liší svými rozměry. Bez pohledu na technické parametry zahrnující délku (2 629 mm versus 3 505 mm) se totiž asi jen málokdo dovtípí skutečnosti, že čtyřmístný ForFour je takřka o metr delší než dvoumístný ForTwo. Mimo tento rozdíl by však již mechanika vozů měla být shodná (na 70 procent i se zmiňovaným Renaultem Clio), vzadu tedy najdeme buď přeplňovaný 0,9litrový tříválec o výkonu 90 koní, nebo litrovou atmosférickou pohonnou jednotku naladěnou na 70 koní. V obou případech pak výkon zamíří na zadní nápravu.
Kromě toho se v roce 2016 máme dočkat plně elektrické verze, její data jsou však prozatím ve hvězdách. Dodat tak jen můžeme datum zahájení prodeje standardních modelů, jenž je naplánováno na konec letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva