Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Seat Leon 2013: německé ceny jsou venku, novinka je levnější než druhá generace
20.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čas začátku prodejů nového Leonu v České republice se nepochybně blíží. My vám konečně můžeme představit i jeho ceny na trhu, který má k tomu českému hodně blízko.
Hovoříme tedy spíše o blízkosti teritoriální a tím pádem i cenové, místní obchodní praktiky bychom s těmi německými srovnávat nechtěli, i když... Ale ne, nechceme se zaplést do tématu, který s auty přímo nesouvisí, smyslem tohoto článku je něco úplně jiného - dále vám přiblížit možnou budoucí podobu nového Seatu Leon, který už je na některých trzích v Evropě k mání.
K našemu velkému podivu byl ceník nejprve zveřejněn v Rakousku, jako druhý už se přidal poněkud obvyklejší trh - německý. Je trochu škoda, že Španělé zatím nezačali vůz prodávat ve své domovině, což by nám o budoucích cenách v České republice zřejmě prozradilo nejvíce. Auta stojí ve Španělsku obvykle stejně jako u nás, tím spíše v dnešní době, kdy má jihoevropské království značné ekonomické potíže a kupní síla tamních obyvatel není největší. Ale i německé ceny nám řeknou mnohé, u těch už pouze stačí kalkulovat s o něco nižší DPH (ale to není mnoho) a vyšší standardní výbavou jednotlivých provedení (to už je významnější), kterou místní dovozci s ohledem na větší tlak na nižší základní cenu obvykle „holí až na kost”. Ale to už vyplyne z dále zmíněného.
Co je podstatnější, vůz se v Německu začal prodávat levněji než jeho dosavadní generace. To je velké překvapení, uvážíme-li, že jde o horkou novinku s vyšší základní výbavou (hlavně bezpečnostní) - přesto stojí srovnatelné verze o nějakých 200 Eur, tedy asi 5 000 Kč levněji než dosud. Žádný velký otřes, ale jakkoli nižší cena je překvapivá.
Dostupné motorizace jsou stejné jako v Rakousku, výbavy se ale trochu jinak jmenují. Základem je v tomto případě varianta Emotion (dostupná jen s 1,2 TSI s 86 koňmi a 1,6 TDI s 90 koňmi), jenž vozu nadělí pouze ty nejzákladnější prvky. Točit kličkou pro stáhnutí oken vpředu nebudete muset a dostanete i kopici bezpečnostních záležitostí včetně kolenního airbagu, ale jinak nic velkého, co by stálo za zmínku.
O dost dále je vyšší provedení Reference, které vám do auta nadělí třeba už i klimatizaci, jednoduchý palubní systém s dotykovým ovládáním, audiosystém pracující i s kartami SD, možnost připojení telefonu přes Bluetooth nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Ještě výše pochopitelně míří verze Style, kde už můžete počítat třeba s 16" koly z lehkých slitin, automatickou klimatizací, lepším palubním systémem, tempomatem, multifunkčním volantem, malým koženým paketem, asistentem rozjezdu do kopce, nasvěcováním zatáček mlhovkami nebo chromovými doplňky exteriéru.
Prozatímním vrcholem jest varianta FR, která vozu dále nadělí 17" kola, exteriérový sportovní paket, tužší podvozek, zadní světla s LED, dvojitou koncovku výfuku, čalounění v kombinace látka/kůže, lepší audiosystém, systém Seat Drive Select... No prostě kde co.
Základní provedení 1,2 TSI Emotion přitom vyjde na 15 390 Eur, tedy asi 380 tisíc Kč, cenovým vrcholem v Německu je varianta 2,0 TDI FR s automatem DSG, které přijde na 27 490 Eur, to je něco přes 680 tisíc. Kompletní ceník následuje.
Kompletní ceník Seatu Leon 2013 pro německý trh
Benzinové motorizace
1,2 TSI (86 koní) Emoción - 15 390 Eur
1,2 TSI (86 koní) Reference - 17 150 Eur
1,2 TSI (105 koní) Reference Ecomotive - 17 990 Eur
1,2 TSI (105 koní) Style Ecomotive - 19 590 Eur
1,2 TSI (105 koní) Style Ecomotive - DSG7 21,290 Eur
1,4 TSI (122 koní) Style Ecomotive - 20 270 Eur
1,4 TSI (122 koní) FR Ecomotive - 21,870 Eur
1,4 TSI (140 koní) Style Ecomotive - 20 990 Eur
1,4 TSI (140 koní) FR Ecomotive - 22,590 Eur
1,8 TSI (180 koní) FR Ecomotive - 24 190 Eur
1,8 TSI (180 koní) FR Ecomotive DSG7 - 25 890 Eur
Naftové motorizace
1,6 TDI (90 koní) Emoción 18 350 Eur
1,6 TDI (90 koní) Reference - 20 110 Eur
1,6 TDI (105 koní) Reference Ecomotive - 20 790 Eur
1,6 TDI (105 koní) Style Ecomotive - 22,390 Eur
1,6 TDI (105 koní) Style Ecomotive - DSG7 24 090 Eur
2,0 TDI (150 koní) Style Ecomotive - 24 190 Eur
2,0 TDI (150 koní) Style Ecomotive - DSG6 25 890 Eur
2,0 TDI (150 koní) FR Ecomotive - 25 790 Eur
2,0 TDI (150 koní) FR Ecomotive DSG6 - 27 490 Eur
2,0 TDI (184 koní) FR Ecomotive - 27 110 Eur
Galerie oficiálních snímků Seatu Leon 2013



































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva