Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Renault Laguna, Espace a Scénic přijdou v roce 2014, Renault pro ně modernizuje továrnu
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka touží po větší rozmanitosti svých modelů, všechny ale bude montovat na jedné lince s pomocí sdílených komponentů.
Renaultu se na evropských trzích možná nedaří tak dobře jako dceřiné Dacii, ruce v klín však francouzská firma rozhodně neskládá. Aktuálně totiž automobilka oznámila investici ve výši 420 milionů eur (10,5 miliardy korun) do továrny v Douai na severu Francie (pojmenované na počest bývalého šéfa značky Georgese Besseho, který byl v roce 1986 zavražděn).
Daná investice se přitom netýká pouze nového nářadí, strojů a vybavení, které jsou k dané montáži potřeba. Výrazně přepracována byla i samotná linka, která nyní odpovídá „jednoproudému standardu“. Vyráběna na ni tak může být řada modelů najednou v rozličném poměru, čímž Renault může pružně reagovat na skutečnou poptávku.
To by nás až tak zajímat nemuselo, Renault ale ruku v ruce s tím potvrdil, že na tomto místě začne již od příštího roku vyrábět hned tři modely nové generace v pěti provedeních - Espace, Laguna (kombík i liftback), Scenic a Grand Scenic. Nástupce se tak dočká hlavně hodně přesluhující Espace, v případě současné Laguny se příchod nástupce do dvou let dal očekávat, podobně jako v případě nedávno faceliftovaného Scénicu. Všechny tři by se na trh měly dostat jako vozy modelového roku 2015.
O samotných vozech se toho přitom zatím moc neví, snad kromě záměru francouzské značky povýšit všechny na novou vyšší úroveň. Zároveň by se přitom měly vyznačovat dosud nepoznanou rozmanitostí, s níž nebude Renault tolik závislý na výkyvech trhu a svou výrobu tak zefektivní. Což je samozřejmě i úkol celé řady komponentů, které bude zmíněná pětice nutně sdílet.
Renault za 10,5 miliardy korun modernizuje továrnu na severu Francie, která nese jméno po bývalém zavražděném šéfovi značky. Vyráběny zde budou příští generace modelů Espace, Laguna, Scenic a Grand Scenic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch