Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Renault Laguna, Espace a Scénic přijdou v roce 2014, Renault pro ně modernizuje továrnu
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka touží po větší rozmanitosti svých modelů, všechny ale bude montovat na jedné lince s pomocí sdílených komponentů.
Renaultu se na evropských trzích možná nedaří tak dobře jako dceřiné Dacii, ruce v klín však francouzská firma rozhodně neskládá. Aktuálně totiž automobilka oznámila investici ve výši 420 milionů eur (10,5 miliardy korun) do továrny v Douai na severu Francie (pojmenované na počest bývalého šéfa značky Georgese Besseho, který byl v roce 1986 zavražděn).
Daná investice se přitom netýká pouze nového nářadí, strojů a vybavení, které jsou k dané montáži potřeba. Výrazně přepracována byla i samotná linka, která nyní odpovídá „jednoproudému standardu“. Vyráběna na ni tak může být řada modelů najednou v rozličném poměru, čímž Renault může pružně reagovat na skutečnou poptávku.
To by nás až tak zajímat nemuselo, Renault ale ruku v ruce s tím potvrdil, že na tomto místě začne již od příštího roku vyrábět hned tři modely nové generace v pěti provedeních - Espace, Laguna (kombík i liftback), Scenic a Grand Scenic. Nástupce se tak dočká hlavně hodně přesluhující Espace, v případě současné Laguny se příchod nástupce do dvou let dal očekávat, podobně jako v případě nedávno faceliftovaného Scénicu. Všechny tři by se na trh měly dostat jako vozy modelového roku 2015.
O samotných vozech se toho přitom zatím moc neví, snad kromě záměru francouzské značky povýšit všechny na novou vyšší úroveň. Zároveň by se přitom měly vyznačovat dosud nepoznanou rozmanitostí, s níž nebude Renault tolik závislý na výkyvech trhu a svou výrobu tak zefektivní. Což je samozřejmě i úkol celé řady komponentů, které bude zmíněná pětice nutně sdílet.










Renault za 10,5 miliardy korun modernizuje továrnu na severu Francie, která nese jméno po bývalém zavražděném šéfovi značky. Vyráběny zde budou příští generace modelů Espace, Laguna, Scenic a Grand Scenic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva