Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra odhalil detaily o redukci hmotnosti, šetří na kolech i brzdách
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback je až o 200 kilo lehčí než předchůdce. Největší podíl na tom nese nová architektura, redukce ale bylo dosaženo i u sedadel.
O nové generaci Opelu Astra jsme se zmiňovali již mnohokrát, přičemž do detailu jsme rozebrali hned několik oblastí od sedaček přes světlomety až po aerodynamiku. Dnes se pro změnu podíváme na onen úbytek hmotnosti, který by měl u některých verzí činit až 200 kilogramů. Největší úspory přitom značka dosáhla u samotné architektury, neboť karoserie a platforma jsou o plných 77 kilogramů lehčí než v případě předchůdce.
Další padesátikilová dieta připadá na podvozek, kde byly užity odlehčené komponenty a zároveň Opel rozhodl, že panely nezakryje veškeré spodní části. Nový je přitom také kompletní výfukový systém, jenž vůči předchůdci ubral 4,5 kilogramu a dalších 11,5 kg připadá na litá kola a pneumatiky. Díky tomu mohli inženýři použít kompaktnější brzdový systém, což se navzdory vyššímu účinku projevilo desetikilovým mankem.
V případě verze osazené motorem 1,4 EcoTec je možné počítat s redukcí 10 kilogramů, neboť pohonná jednotka nově počítá s hliníkovým blokem namísto předchozího litinového. Dalších deset kilo pak ubrala nová převodovka, stejný počet můžeme připsat na vrub modernizovaných předních a zadních sedadel. Tím ovšem Opel s jednotlivým rozpisem končí.
My pak jen dodáme, že výstavní premiéra vozu se odehraje na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ihned po novinářských dnech je naplánována mezinárodní prezentace. Na té samozřejmě nebudeme chybět, první test tedy můžete očekávat za nějaké tři týdny. Jsme přitom zvědavi, jak se onen úbytek kilogramů projeví na jízdním projevu, který ani u dosavadní Astry nebyl marný.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nový Opel Astra vůči předchůdci zhubl až o 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 2 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 3 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus