Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Nissan GTR R36 již v roce 2016. Přijde o dva roky dříve, než se čekalo
31.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již na konci roku 2015 bychom se měli dočkat nové generace sportovního GT-R. Ten se přitom podle dosavadních předpokladů neměl objevit před rokem 2017.
Druhá generace Nissanu GT-R je v prodeji již pět let. Díky takřka každoročním a nutno dodat, že ne úplně drobným inovacím se ale stále drží vrcholu mezi supersrporty, které si můžete pořídit za docela rozumné peníze. Nissan v minulosti několikrát naznačil, že tímto způsobem hodlá o svůj klenot pečovat i nadále a udržet jej fit až do roku 2018, což by znamenalo bezmála desetiletý výrobní cyklus. Během posledního roku jsme tato očekávání vzali za svá, nyní se ale ukazuje, že budoucnost GT-R je zřejmě poněkud odlišná.
Podle informací amerického Motor Trendu, který vyzpovídal nejmenovaného představitele Nissanu, má totiž nové GT-R dorazit „do tří let”. Američtí kolegové z toho vyvozují, že nová generace by se tak měla představit světu už na konci roku 2015 a během roku 2016 zamířit do prodeje. Z desetiletého výrobního cyklu by se tak rázem sedmi-, či osmiletý, tedy o poznání běžnější. Pravda to být nemusí, podobná budoucnost nám ale ve velmi konkurenčním prostředí špičkových sporťáků dává mnohem větší smysl, než ta doposud nastiňovaná - dílčí inovace totiž vůz nedokáží dokonale zbavit především jeho nadváhy, kterou od svého představení trpí.
S čím by nová generace s kódovým označením R36 měla přijít, je stále otázkou, zejména na výrazné odlehčení ale lze sázet. Podle nedávné patentové přihlášky Nissanu, že Japonci počítají s hybridním pohonem, které ostatně bylo v minulosti i též skloňováno. Zbytek techniky je víceméně jasný - turbo, pohon všech kol, automat, na nic jiného GT-R vsadit nemůže, jen to jej udrží na piedestalu mezi nejlépe zrychlujícími vozy.













Současné GT-R je sice extrémně rychlé, ale poněkud otylé. Hlavně to má nová generace změnit, prý už za tři roky
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva