Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Nissan GTR R36 již v roce 2016. Přijde o dva roky dříve, než se čekalo
31.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již na konci roku 2015 bychom se měli dočkat nové generace sportovního GT-R. Ten se přitom podle dosavadních předpokladů neměl objevit před rokem 2017.
Druhá generace Nissanu GT-R je v prodeji již pět let. Díky takřka každoročním a nutno dodat, že ne úplně drobným inovacím se ale stále drží vrcholu mezi supersrporty, které si můžete pořídit za docela rozumné peníze. Nissan v minulosti několikrát naznačil, že tímto způsobem hodlá o svůj klenot pečovat i nadále a udržet jej fit až do roku 2018, což by znamenalo bezmála desetiletý výrobní cyklus. Během posledního roku jsme tato očekávání vzali za svá, nyní se ale ukazuje, že budoucnost GT-R je zřejmě poněkud odlišná.
Podle informací amerického Motor Trendu, který vyzpovídal nejmenovaného představitele Nissanu, má totiž nové GT-R dorazit „do tří let”. Američtí kolegové z toho vyvozují, že nová generace by se tak měla představit světu už na konci roku 2015 a během roku 2016 zamířit do prodeje. Z desetiletého výrobního cyklu by se tak rázem sedmi-, či osmiletý, tedy o poznání běžnější. Pravda to být nemusí, podobná budoucnost nám ale ve velmi konkurenčním prostředí špičkových sporťáků dává mnohem větší smysl, než ta doposud nastiňovaná - dílčí inovace totiž vůz nedokáží dokonale zbavit především jeho nadváhy, kterou od svého představení trpí.
S čím by nová generace s kódovým označením R36 měla přijít, je stále otázkou, zejména na výrazné odlehčení ale lze sázet. Podle nedávné patentové přihlášky Nissanu, že Japonci počítají s hybridním pohonem, které ostatně bylo v minulosti i též skloňováno. Zbytek techniky je víceméně jasný - turbo, pohon všech kol, automat, na nic jiného GT-R vsadit nemůže, jen to jej udrží na piedestalu mezi nejlépe zrychlujícími vozy.
Současné GT-R je sice extrémně rychlé, ale poněkud otylé. Hlavně to má nová generace změnit, prý už za tři roky
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva