Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Mercedes S 65 AMG se ukáže v Los Angeles, méně výkonný S 600 v Detroitu
1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď třícípé hvězdy dostane 630 koní a systém 4Matic. Slabší provedení má pro změnu výkon 517 koní vysílat pouze na zadní kola.
O vrcholné variantě nové třídy S jsme se již několikráte zmiňovali. Víme tak, že dvanáctiválcový motor nabídne 630 koní a 1 000 Nm točivého momentu, o jízdních parametrech jsme však dosud pouze spekulovali. A na neoficiální rovině zůstaneme i nadále, přestože tentokráte by již mělo jít o přesnější údaje. Dle nich by vůz měl zvládnout akceleraci z klidu na stovku za přibližně 4,5 sekundy, čímž model S 63 AMG 4Matic staví do role rychlejšího příbuzného. Ten totiž stejnou disciplínu zvládne za rovné čtyři sekundy.
Důvodem této ztráty by měla být vyšší hmotnost vlajkové lodi, rozhodně však ne nižší trakce. Stejně jako osmiválcový model dostane totiž i ten dvanáctiválcový pohon všech kol - v jeho případě však má jít o jediné dostupné provedení. Naživo se představí v listopadu na autosalonu v Los Angeles, přičemž do prodeje by měl zamířit na začátku příštího léta. V nabídce třícípé hvězdy jej přitom ve stejný čas doplní ještě druhý dvanáctiválcový model, a sice Mercedes-Benz S 600.
Tato verze by měla dostat stejný nadvakrát přeplňovaný šestilitrový motor V12, jeho výkon však bude snížen na nějakých 517 koní a točivý moment na 830 Nm. Výkon by navíc měl mířit jen na zadní kola, čímž lze očekávat akceleraci z klidu na stovku za necelých 5 sekund. Na upřesnění si však budeme muset počkat o trochu déle než u vrcholného dvanáctiválce - premiéra modelu S 600 je totiž naplánována na lednový Detroit.
Soudě podle těchto dat lze ovšem již nyní předpokládat, že oba modely bude pohánět stávající verze motoru V12 s kódovým označením M275. Na nové pohonné jednotky s tímto počtem válců, jejichž vývoj má převzít od Mercedesu divize z Affalterbachu, si tak očividně budeme muset ještě nějaký ten rok počkat.
Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic bude nakonec nejrychlejším modelem v řadě. Verze S 65 AMG by v akceleraci změla ztrácet
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva