Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Lexus GS prý snadno pojme pětilitrový desetiválec, je to avízo verze GS-F?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéfinženýr Lexusu se nechal slyšet, že nová generace modelu GS může snadno pracovat s upraveným motorem supersportu LFA. Dal tím snad najevo, že spekulovaný model GS-F je opravdu ve vývoji?
Lexus nám nedávno zamotal hlavu nejen představením nového sedanu GS, ale hlavně navazujícím odstartováním postupného odhalování verzí 450h a F Sport. Vypadá to skoro tak, jako by lidé z automobilky chtěli pořádat něco na způsob permanentní revoluce na Kubě a zřejmě se při tom dobře baví.
Jako by nový GS neměl dost mediální pozornosti (zde je „dost” zřejmě obecně nedosažitelný stav...), vypustil Yoshihiko Kanamori, šéfinženýr Lexusu, v rozhovoru pro magazín GoAuto informaci o tom, že vůz může být fyzicky osazen motorem 4,8 V10 z modelu LFA. Ten dosahuje výkonu až 560 koní a byl více než vhodným srdcem provedení GS F, o kterém se v minulosti již několikrát spekulovalo. Motor by sice vzhledem k větší hmotnosti vozu musel být naladěn tak, aby dosahoval většího výkonu v nižších a středních otáčkách, ale s jeho použitím problém zkrátka není.
Otázkou ale je, proč to pan Kanamori vůbec říká, když záhy pochopitelně odmítl potvrdit informaci o tom, že automobilka ostré provedení modelu GS vyvíjí. Odpovědi jsou dvě - buď je GS F opravdu ve vývoji, nebo alespoň ve vážně míněných úvahách (jak by asi jinak takový technik mohl nabýt jistoty, že motor lze použít, kdyby to fyzicky nevyzkoušel...) a automobilka nás chce navnadit na jeho budoucí příchod, nebo je to prosté přilití trochy oleje do ohně předchozích spekulací. Však Lexus potřebuje, aby se o novince, s níž má velké plány, hovořilo co nejvíce a už existence tohoto článku svědčí o tom, že pár Kanamoriho vět mělo přesně takový efekt.
Jaká z obou variant je pravděpodobnější si netroufáme odhadovat, snít o vizuálně atraktivním GS s „nabušeným” desetiválcem pod kapotou ale můžeme i tak. Jestli se takový sen někdy promění ve skutečnost, to ukáže jen čas.
Novému Lexusu S by pořádný motor rozhodně slušel, již ve verzi GS 350 vyhlíží dosti vyzývavě
Zdroj: GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva