Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 | Petr Prokopec
Je to tak trochu festival obezity, neboť ani nový Mustang není nejlehčí. Nedali byste mu ale nakonec přednost, navzdory jisté neotesanosti? Šílená 1,8tunová hmotnost M2 je příliš hořkou pilulkou k polknutí.
Od dob, kdy mi v garáži stál Caterham 7, kladu u aut hmotnost na první místo. Z toho důvodu jsem ostatně rodinné Kie Cee'd SW dopřál benzinový a nikoli dieselový motor, neboť konto té druhé zmíněné bylo zatíženo 100 kilogramy navíc. Většina z nich se přitom nacházela nad přední nápravou, což na jízdní projev nemůže mít jiný než neblahý vliv.
Z dnešního pohledu je kdysi kritizovaných 1 420 kilogramů pomalu muší váhou, zvlášť když tento daný údaj dáme do kontextu s novým soubojem uspořádaným britským Carwow. Mat Watson totiž na startovní čáru postavil BMW M2 a Ford Mustang GT, tedy německý a americký sporťák, které by již s ohledem na své zaměření neměly být těžké. Jenže jsou, nízká hmotnost je zkrátka dražší než vyšší výkon, a tak na ni většina automobilek v posledních letech zvysoka kašle.
Výsledkem je, že M2, údajně juniorské kupé, jakási M3 pro chudší, má na kontě neskutečných 1 805 kg. Tedy nejen zásadně víc než ještě před pár doky skutečná M3 (generace F80 byla o 210 kg lehčí!), ale dokonce i větší porci, než s jakou byla v první dekádě nového milénia spojena základní verze řady 7. Protože ale to je limuzína, jejíž hlavní prioritou je komfort, lze více než 1,7tunovou hmotnost akceptovat. Jenže v případě M2 se dá počítat s touhou majitelů vyrazit mimo oblíbené okresky také na okruh, kde 1,8tunové auto nikdy nemůže excelovat.
Vedle BMW je i relativně primitivní Ford Mustang lehčím soupeřem, neboť váží 1 738 kg. Protože jde navíc o americkou a nikoli evropskou specifikaci, není její pětilitrový atmosférický osmiválec ničím utlumen, a může tak produkovat 486 koní, tedy o šest víc, než jich na zadní nápravu posílá řadový šestiválec z Bavorska. Přesto asi nikdo dopředu nesázel na vítězství Fordu, neboť snad jen s výjimkou Corvette osmé generace americká auta v rámci sofistikovanosti za těmi evropskými zaostávají.
Srovnání ve sprintu to jen potvrdilo, neboť Matovi v podstatě stačilo zašlápnout plynový pedál, a již byl v cíli. Jeho kolega Sam však musel vynaložit daleko více snahy jen k tomu, aby se mu z menší vzdálenosti díval na záď. Pokud by ale vše nechal jen na automatice, byl by v cíli rozdíl stejně velký jako Atlantik dělící Evropu od Ameriky. Na druhou stranu se však jeho motor může pochlubit pořádným zvukem, zatímco v případě BMW většinu doprovodu obstarávají reproduktory v kabině.
Když k tomu ještě přihodíme fakt, že M2 je ošklivá jako noc a ve zvolené světle zelené metalíze vám možná rovnou zacloumá žaludkem, nebylo by vlastně překvapivé, kdyby ve finále většina lidí sáhla po Fordu. Ideálně pak takovém, který disponuje manuální převodovkou. Mimo jiné i proto, že Mustang nakopal BMW pozadí při deceleraci, v některých případech holt hmotnost nezamaskujete.
Aktuální BMW M2 je nejen jedním z nejhůř vypadajících vozů mnichovské automobilky, ale i jedním z těch relativně nejtěžších. Přes 1,8 tuny je na malé sportovní kupé prostě moc. Foto: BMW
Mustang GT je oproti tomu atraktivní už svým atmosférickým osmiválcem. S ním je pak sice pomalejší, ale nebude vám to nakonec jedno? Foto: Ford
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva