Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus RS zná své finální specifikace
29.1.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Představování nového Fordu Focus RS je během na velmi dlouhou trať. Už více jak rok nás Ford oblažuje oficiálními fotografiemi, již před půl rokem vůz poprvé oficiálně ukázal veřejnosti, ale technické specifikace byly stále předmětem spekulací. Až nyní známe veškeré detaily.
U Fordu buď brali hodiny u Hitchcocka, nebo mají v hlavách tak velký zmatek ze současných ekonomických problémů, že neví, co dříve. A tak jsme se v uplynulých týdnech mohli dozvědět, že u Fordu odstartovali produkci nového Focusu RS v Saarlouis, ale se specifikacemi toho, co v Německu vlastně vyrábí, stále otáleli. A vytasili se s nimi až včera, téměř o čtrnáct dní později. A možná dobře věděli, proč to dělají... Možná.
Specifikace totiž skýtají jedno velké překvapení, ale začneme u toho méně překvapivého. Pod kapotou nového Focusu RS se bude nacházet dvouapůllitrový turbomotor s nejvyšším výkonem 300 koní. Nejvyšší točivý moment bude činit 440 N.m a maximální otáčky budou činit, na relativně objemné turbo nemalých 7 050 ot./min. Sprint z nuly na sto bude trvat 5,9 sekundy a maximální rychlost dosáhne neomezených 261 km/h.
Tyto údaje byly již částečně známy, další jsou ale zcela nové. Kombinovaná spotřeba bude mít velmi optimistickou hodnotu 7,8 litru, odpovídající emise CO2 pak 225 g/km. Kde je tedy ono překvapení? Dostupné informace uvádí, že pohotovostní hmotnost vozu má činit 1860 kg. Zvykli jsme si na to, že nová auta jsou těžká, až to bolí, ale aby měl kompaktní sporťák hmotnost jak pětkové BMW ve vysoké specifikaci? Buď se u Fordu někdo šeredně zmýlil (např. uvedl hmotnost celkou namísto pohotovostní), nebo jsme se po Audi RS6 (test Audi RS6 zde) dočkali dalšího RS s geny tanku...
Aktualizace: Tak jak se nakonec ukazuje, problém s hmotností vznikl u našeho zdroje. Správný údaj je 1467 kg, což už je značně realističtější číslo. Ani tak se ovšem nemůžu ubránit dojmu, že by to mělo být o kousek míň.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva