Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus RS zná své finální specifikace
29.1.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Představování nového Fordu Focus RS je během na velmi dlouhou trať. Už více jak rok nás Ford oblažuje oficiálními fotografiemi, již před půl rokem vůz poprvé oficiálně ukázal veřejnosti, ale technické specifikace byly stále předmětem spekulací. Až nyní známe veškeré detaily.
U Fordu buď brali hodiny u Hitchcocka, nebo mají v hlavách tak velký zmatek ze současných ekonomických problémů, že neví, co dříve. A tak jsme se v uplynulých týdnech mohli dozvědět, že u Fordu odstartovali produkci nového Focusu RS v Saarlouis, ale se specifikacemi toho, co v Německu vlastně vyrábí, stále otáleli. A vytasili se s nimi až včera, téměř o čtrnáct dní později. A možná dobře věděli, proč to dělají... Možná.
Specifikace totiž skýtají jedno velké překvapení, ale začneme u toho méně překvapivého. Pod kapotou nového Focusu RS se bude nacházet dvouapůllitrový turbomotor s nejvyšším výkonem 300 koní. Nejvyšší točivý moment bude činit 440 N.m a maximální otáčky budou činit, na relativně objemné turbo nemalých 7 050 ot./min. Sprint z nuly na sto bude trvat 5,9 sekundy a maximální rychlost dosáhne neomezených 261 km/h.
Tyto údaje byly již částečně známy, další jsou ale zcela nové. Kombinovaná spotřeba bude mít velmi optimistickou hodnotu 7,8 litru, odpovídající emise CO2 pak 225 g/km. Kde je tedy ono překvapení? Dostupné informace uvádí, že pohotovostní hmotnost vozu má činit 1860 kg. Zvykli jsme si na to, že nová auta jsou těžká, až to bolí, ale aby měl kompaktní sporťák hmotnost jak pětkové BMW ve vysoké specifikaci? Buď se u Fordu někdo šeredně zmýlil (např. uvedl hmotnost celkou namísto pohotovostní), nebo jsme se po Audi RS6 (test Audi RS6 zde) dočkali dalšího RS s geny tanku...
Aktualizace: Tak jak se nakonec ukazuje, problém s hmotností vznikl u našeho zdroje. Správný údaj je 1467 kg, což už je značně realističtější číslo. Ani tak se ovšem nemůžu ubránit dojmu, že by to mělo být o kousek míň.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus