Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus pro rok 2011 konečně zná své české ceny
28.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než rok po svém představení zamířil nový Focus i k českým prodejcům Fordu. K mání bude od 359 990 Kč, ale víme o něm mnohem více.
Tip: Přečtěte si také náš velký test nového Fordu Focus s motorem 1,6 Ti-VCT.
Ford Focus třetí generace si se začátkem prodejů dal pěkně na čas. Již před více než rokem jsme jej mohli poprvé spatřit na autosalonu v Detroitu a až loni v říjnu jsme vám mohli přinést podrobnější představení jeho evropské varianty. Téměř celý další půlrok jsme pak ještě museli čekat na příchod vozu na český trh. Nechceme dělat překvapené či zklamané, neboť Ford tak dlouhé plížení nového modelu do prodejů předem avizoval, přesto můžeme být rádi, že jsme se konečně dočkali. Nový Focus je zde a známe jeho český ceník.
Vůz zatím není k vidění u žádného z českých prodejců, ale to by se mělo změnit již v polovině března. Objednávat jej každopádně můžete už nyní, to pokud věříte, že třetí generace vozu bude nejméně stejně tak dobrá jako předchozí dvě. A pokud nevěříte, počkejte si na náš test.
Co tedy nový Focus od prvního dne v českých luzích nabídne? Zatím bude k mání ve dvou stupních výbavy Trend a Titanium. Základní Trend nabízí mj. klimatizaci, rádia s CD a USB, řadu bezpečnostních prvků včetně ESP či šesti airbagů a širokou elektrickou výbavu. Pro tuto chvíli vrcholný stupeň výbavy Titanium přináší navíc řadu komfortních i designových prvků, mezi něž patří třeba automatická dvouzónová klimatizace, 16“ kola z lehkých slitin, tempomat či zadní světla s LED diodami.
Karoserie budou k mání jen tři - pětidvéřový hatchback, sedan a kombi, třídvéřová varianta z nabídky Focusu minimálně na pár let zmizela. Zato motorů bude k dispozici hned devět - čtyři zážehové a pět vznětových ve výkonovém rozpětí od 70 do 134 kW (95 až 182 koní).
Benzinovým základem je agregát 1,6 Ti-VCT s výkonem 77 kW (105 koní), na který navazuje tentýž motor s výkonem zvýšeným na 92 kW (125 koní). Pro vyšší výkon již musíte obětovat atmosférické plnění, ale objem motoru zůstane zachován - benzinovým i absolutním vrcholem nabídky je zatím turbomotor 1,6 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 koní) nebo 134 kW (182 koní). Jde pochopitelně o typický příklad tzv. downsizingu, tedy snižování objemu, které díky přeplňování, přímému vstřiku benzinu a variabilnímu časování ventilů přináší vyšší výkon a nižší normovanou spotřebu. Silnější 1,6 EcoBoost tak při nejvyšším výkonu 134 kW při 5 700 ot/min a točivém momentu 240 Nm v rozmezí 1 600 - 5 000 otáček za minutu tabulkově spotřebuje pouze 6,0 l / 100 km. Jaká bude realita, to uvidíme časem.
Mezi diesely najdeme motory 1,6 a 2,0 TDCi s výkony 70 kW (95 koní) a 85 kW (115 koní) pro menší jedna-šestku 85 kW, 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní) pro větší dvoulitr. Pokud se ptáte, proč Ford nabízí dva různé diesely se stejným výkonem, pak odpovídáme jednoduše - kvůli rozdílné nabídce převodovek. 1,6 TDCi 85 kW koupíte jen s manuální a 2,0 TDCi 85 kW jen s automatickou převodovkou.
Dost chození kolem horké kaše, pojďme k cenám. Ty začínají na 424 900 Kč pro pětidvířko Trend s motorem 1,6 Ti-VCT 77 kW, ale Ford hned pro první dny prodeje vyhlásil na všechny varianty nového Focusu tzv. zaváděcí bonus ve výši 65 000 Kč, a tak jsou ceny novinky reálně nižší. Zmíněná nejlevnější varianta ted startuje na 359 900 Kč za hatchback, 384 990 Kč za sedan a 393 990 Kč za kombi. Z toho si dokážete odvodit i příplatky za dražší karosářské varianty - sedan stojí 25 tisíc navíc, kombík pak 34 tisíc.
Nejlevnější nafťák 1,6 TDCI 70 kW je pro hatchback k mání od 479 900 Kč, přeplňovaný benzin 1,6 EcoBoost 110 kW pak začíná na 497 900 Kč (všechny ceny jsou před zaváděcí slevou). Cenovým vrcholem nabídky je pro tuto chvíli kombík ve výbavě Titanium s dieselem 2,0 TDCI 120 kW a automatickou převodovkou PowerShift, který vyjde bratru na 724 190 Kč (opět před slevou). Kompletní ceník nového Focusu si můžete stáhnout zde (PDF, 541 kB).
Jak jsme již zmínili, vůz si lze objednat třeba již dnes, jen si jej zatím neodvezete ani ze skladových zásob dealerů. Od začátku prodeje jsou pro zájemce k dispozici i finanční produkty od společnosti Ford Credit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.