Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa)

Vedro, mráz, korozivní lázně, kamení, těžký přívěs pod plným plynem do kopce - tím vším si prošel nový F-150. Testy simulovaly statisíce ujetých kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa)

28.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vedro, mráz, korozivní lázně, kamení, těžký přívěs pod plným plynem do kopce - tím vším si prošel nový F-150. Testy simulovaly statisíce ujetých kilometrů.

Pokud ve Spojených státech chcete skutečně drsné auto, koupíte si tzv. pick-up truck. Ford F-150 je na špici prodejů, takže na poli kvality a houževnatosti nesmí zklamat. U nové generace to platí tím spíše, protože její příchod na trh se opozdí, navíc přináší oproti té předchozí významné novinky v základní konstrukci. Ford nyní, nepochybně v rámci marketingové podpory, pustil do světa deset videí, ukazujících testy, jakými nová F-150 při vývoji procházela.

„Chtěli jsme postavit nejhouževnatější, nejschopnější F-150, a zároveň ji odlehčit. Testovací tým měl za úkol tento truck při zkouškách mučit více, než jakoukoliv dřívější generaci,” řekl Pete Reyes, šéfinženýr nové generace Fordu F-150.

Na videích je vidět, že se zkoušející skutečně snažili, člověku je toho auta kolikrát až líto. Vůz tahal přívěsy na limitu maximální hmotnosti prudkými horskými průsmyky za padesátistupňových veder, jezdil po zamrzlých jezerech při čtyřicítkách pod nulou, byl bombardován štěrkem či ničen rychlým průjezdem hrboly a výmoly. V rámci laboratorních testů byl tento stroj všelijak natřásán na stolcích, koupán ve vysoce korozivních lázních nebo procházel rychlými změnami teplot v obrovském rozsahu. Ford říká, že některé zkoušky za pět dní nasimulovaly 240 tisíc kilometrů na silnicích bez zacházení v rukavičkách.

Desítka zkoušek v přiložených videích je údajně to nejtěžší, co nová generace Fordu F-150 při testech podstupovala. Po jejich shlédnutí skoro nemáme pochyby, že to bude velmi dobře postavený vůz...


Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa) - 1 - testy 2015 ford f-150 01Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa) - 2 - testy 2015 ford f-150 02Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa) - 3 - testy 2015 ford f-150 03
Testy nového Fordu F-150 byly důkladné, jak ukazují i videa níže


Seven Channel je pětidenní zkouška, při které je rám kroucen a natřásán sedmi růzými způsoby. Má nasimulovat přes 360 tisíc najetých kilometrů


Osm stovek kilometrů po testovacím prostoru v michiganském Romeu údajně odpovídá 32 tisícům kilometrů po nejhorších silnicích, čemuž nemáme důvod nevěřit


Power Hop Hill je prudký kopec s vlnami, které vyhazují kola do vzduchu a tak extrémně zatěžují komponenty pohonného ústrojí


"Pád sudu" je přesně to, jako co to vypadá - těžký sud padá hranou na korbu. Tento test zkouší výdrž podlahy korby


Celohliníková karoserie si vyžádala přísnější testy koroze vlhkostí a kyselinou. Po nasimulovaných deseti letech nebyly na voze žádné známky koroze


Test u Davisovy přehrady v Arizoně sestával s tažení plně naloženého přívěsu do 21 km dlouhého kopce rychlostmi od 55 do 105 km/h v horkém pouštním létě s klimatizací na plný výkon


Při zkoušce odolnosti barvy najela F-150 240 km štěrkem a drobnými kousky oceli


Odolnost motoru se zkouší v komoře, která umí změnit teplotu o desítky stupňů během velmi krátké doby. To se opakuje 350krát za sebou. Motor přitom běží, jako by táhnul plně naložený přívěs na plný plyn do prudkého kopce


Zadní náprava je ničena agresivním zastavováním, kdy na ni působí přes 2 700 Nm, tedy násobně více, než jí můžou dodat motory F-150. Test se opakuje pětsetkrát


"Příkop kroucení" simuluje situaci, kdy je např. pravé přední kolo ve vzduchu a levé zadní skáče nahoru a dolů. Tato zkouška extrémně zatěžuje jak rám, tak karoserii

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.