Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa)
28.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vedro, mráz, korozivní lázně, kamení, těžký přívěs pod plným plynem do kopce - tím vším si prošel nový F-150. Testy simulovaly statisíce ujetých kilometrů.
Pokud ve Spojených státech chcete skutečně drsné auto, koupíte si tzv. pick-up truck. Ford F-150 je na špici prodejů, takže na poli kvality a houževnatosti nesmí zklamat. U nové generace to platí tím spíše, protože její příchod na trh se opozdí, navíc přináší oproti té předchozí významné novinky v základní konstrukci. Ford nyní, nepochybně v rámci marketingové podpory, pustil do světa deset videí, ukazujících testy, jakými nová F-150 při vývoji procházela.
„Chtěli jsme postavit nejhouževnatější, nejschopnější F-150, a zároveň ji odlehčit. Testovací tým měl za úkol tento truck při zkouškách mučit více, než jakoukoliv dřívější generaci,” řekl Pete Reyes, šéfinženýr nové generace Fordu F-150.
Na videích je vidět, že se zkoušející skutečně snažili, člověku je toho auta kolikrát až líto. Vůz tahal přívěsy na limitu maximální hmotnosti prudkými horskými průsmyky za padesátistupňových veder, jezdil po zamrzlých jezerech při čtyřicítkách pod nulou, byl bombardován štěrkem či ničen rychlým průjezdem hrboly a výmoly. V rámci laboratorních testů byl tento stroj všelijak natřásán na stolcích, koupán ve vysoce korozivních lázních nebo procházel rychlými změnami teplot v obrovském rozsahu. Ford říká, že některé zkoušky za pět dní nasimulovaly 240 tisíc kilometrů na silnicích bez zacházení v rukavičkách.
Desítka zkoušek v přiložených videích je údajně to nejtěžší, co nová generace Fordu F-150 při testech podstupovala. Po jejich shlédnutí skoro nemáme pochyby, že to bude velmi dobře postavený vůz...
Testy nového Fordu F-150 byly důkladné, jak ukazují i videa níže
Seven Channel je pětidenní zkouška, při které je rám kroucen a natřásán sedmi růzými způsoby. Má nasimulovat přes 360 tisíc najetých kilometrů
Osm stovek kilometrů po testovacím prostoru v michiganském Romeu údajně odpovídá 32 tisícům kilometrů po nejhorších silnicích, čemuž nemáme důvod nevěřit
Power Hop Hill je prudký kopec s vlnami, které vyhazují kola do vzduchu a tak extrémně zatěžují komponenty pohonného ústrojí
"Pád sudu" je přesně to, jako co to vypadá - těžký sud padá hranou na korbu. Tento test zkouší výdrž podlahy korby
Celohliníková karoserie si vyžádala přísnější testy koroze vlhkostí a kyselinou. Po nasimulovaných deseti letech nebyly na voze žádné známky koroze
Test u Davisovy přehrady v Arizoně sestával s tažení plně naloženého přívěsu do 21 km dlouhého kopce rychlostmi od 55 do 105 km/h v horkém pouštním létě s klimatizací na plný výkon
Při zkoušce odolnosti barvy najela F-150 240 km štěrkem a drobnými kousky oceli
Odolnost motoru se zkouší v komoře, která umí změnit teplotu o desítky stupňů během velmi krátké doby. To se opakuje 350krát za sebou. Motor přitom běží, jako by táhnul plně naložený přívěs na plný plyn do prudkého kopce
Zadní náprava je ničena agresivním zastavováním, kdy na ni působí přes 2 700 Nm, tedy násobně více, než jí můžou dodat motory F-150. Test se opakuje pětsetkrát
"Příkop kroucení" simuluje situaci, kdy je např. pravé přední kolo ve vzduchu a levé zadní skáče nahoru a dolů. Tato zkouška extrémně zatěžuje jak rám, tak karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva