Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Fiat Punto možná bude součástí řady Panda, větší rozměry mu zůstanou
1.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající generace Fiatu Punto je na trhu víceméně kvůli prestiži. Na té příští ale již Italové nechtějí prodělávat, chystají proto radikální změny.
Problémy Fiatu Punto jsme zmiňovali již loni - stávající provedení se zkrátka neprodává, díky čemuž musela italská značka přistoupit k částečné odstávce výroby. V rámci ceníku je pak patrné, že níže snad už 4 065 mm dlouhý hatchback ani klesnout nemůže. Verzi 1,2 naladěnou na 69 koní si totiž dnes koupíte za 199 900 Kč, což je jen o pět tisíc více, než kolik dáte za Fiat Panda vybavený stejným motorem. Ten je ovšem o nějakých 40 cm kratší.
Italové tak nyní začínají přemýšlet, kam zamířit s příští generací. Pokud by totiž měli zachovat stejnou cenovou hladinu, pak mohou rovnou začít počítat ztráty. A to si automobilka, kterou nad vodou drží především její americká divize, opravdu nemůže dovolit. Proto se nástupce zřejmě stane součástí řady Panda, kdy použije základní techniku, ale své větší rozměry si ponechá.
Momentálně jde samozřejmě jen o spekulaci, podle šéfa globálního designu Lorenza Ramciottiho je však radikální přerod velmi pravděpodobný. „V současné době je jediným důvodem k existenci modelu Punto jeho podíl na trhu. Bude však velmi složité rozhodnout, zda máme přijít s novinkou, u které si nejsme jisti návratností.“
Jisté je tedy pouze tolik, že nové Punto bude a ponechá si svůj název. Zcela určitě však bude vyrobeno dle zcela nových podmínek, z nichž nejzávažnější bude cena. Ta totiž musí odpovídat očekávání Fiatu, vše ostatní je zřejmě podřadné.






Fiat Punto možná jako samostatný model skončí, místo toho bude nová generace součástí řady Panda
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva