Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Fiat Punto možná bude součástí řady Panda, větší rozměry mu zůstanou
1.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající generace Fiatu Punto je na trhu víceméně kvůli prestiži. Na té příští ale již Italové nechtějí prodělávat, chystají proto radikální změny.
Problémy Fiatu Punto jsme zmiňovali již loni - stávající provedení se zkrátka neprodává, díky čemuž musela italská značka přistoupit k částečné odstávce výroby. V rámci ceníku je pak patrné, že níže snad už 4 065 mm dlouhý hatchback ani klesnout nemůže. Verzi 1,2 naladěnou na 69 koní si totiž dnes koupíte za 199 900 Kč, což je jen o pět tisíc více, než kolik dáte za Fiat Panda vybavený stejným motorem. Ten je ovšem o nějakých 40 cm kratší.
Italové tak nyní začínají přemýšlet, kam zamířit s příští generací. Pokud by totiž měli zachovat stejnou cenovou hladinu, pak mohou rovnou začít počítat ztráty. A to si automobilka, kterou nad vodou drží především její americká divize, opravdu nemůže dovolit. Proto se nástupce zřejmě stane součástí řady Panda, kdy použije základní techniku, ale své větší rozměry si ponechá.
Momentálně jde samozřejmě jen o spekulaci, podle šéfa globálního designu Lorenza Ramciottiho je však radikální přerod velmi pravděpodobný. „V současné době je jediným důvodem k existenci modelu Punto jeho podíl na trhu. Bude však velmi složité rozhodnout, zda máme přijít s novinkou, u které si nejsme jisti návratností.“
Jisté je tedy pouze tolik, že nové Punto bude a ponechá si svůj název. Zcela určitě však bude vyrobeno dle zcela nových podmínek, z nichž nejzávažnější bude cena. Ta totiž musí odpovídat očekávání Fiatu, vše ostatní je zřejmě podřadné.
Fiat Punto možná jako samostatný model skončí, místo toho bude nová generace součástí řady Panda
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva