Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Civic propadl v testu Consumer Reports, Hondě se to nelíbí
3.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová Honda Civic je podle Consumer Reports horší než její předchozí generace. Prý se kvůli zhoršeným kvalitativním i jízdním vlastnostem propadla z vrcholu až na samý chvost své třídy.
Ačkoli by mělo být přirozené, že jsou nové či významně přepracované modely aut být lepší než vozy, které nahrazují, v posledních letech to vždy neplatí. Především sílící regulace, jež oddalují některá konstrukční řešení od přání zákazníků, a snaha automobilek o úspory nákladů za každou cenu kolikrát způsobují, že nový model toho či onoho auta představuje jeden krok vpřed, ale dva vzad.
Že nejde o nějaký řídký jev, ale spíše o obecný trend zasahující řadu výrobců, dosvědčuje i letošní Initial Quality Study od J.D. Power, která poprvé po mnoha letech zjistila zhoršení vnímání kvality zcela nových aut ze strany zákazníků. Je to i případ nové Hondy Civic? Nevíme, ale u Consumer Reports (CR) si myslí, že ano.
V prvé řadě je třeba říci, že u CR nejsou proti Hondě a tím spíše ne Civicu jakkoli zaujatí. Po mnoho let získával Civic s karoserií sedan v jeho testech nejvyšší hodnocení a během pěti z posledních deseti let byl oceněn hodnocením „Top Pick”, tedy jako jedna z nejlepších voleb v rámci své třídy. Nová, devátá generace Civicu ale získala hodnocení pouze 61 bodů místo 78 pro tu osmou a nezískala tak ani hodnocení „Recommended”, tedy doporučené volby.
„Zatímco mnohé jiné modely jako Hyundai Elantra se ve svých nových generacích staly lepšími, Civic se zhoršil o tolik, že se dostal skoro na dno své kategorie (je předposlední, horší už je jen nový VW Jetta - pozn. red.). V našem testu nedosáhl takového hodnocení, abychom jej vůbec mohli doporučit ke koupi,” řekl k celé záležitosti David Champion z Consumer Reports.
Hlavními důvody, které CR k tomuto závěru vedly, je snížení kvality interiéru, hlučnější jízda, horší ovladatelnost, méně výkonné brzdy a neklidná jízda. Jediné, co CR chválí, je větší vnitřní prostor a nižší spotřeba paliva. To ale pro pozitivní celkové hodnocení nestačilo.
Na tomto místě je nutné dodat, že CR testoval americkou verzi Civicu. Ta s tou evropskou nemusí mít mnoho společného, i když zrovna v provedení sedan bude v Evropě alespoň na pohled velmi podobné. „Starokontinentální” Civic bude opět primárně hatchbackem, automobilka už jej začala odhalovat a s jeho představením můžeme počítat ve Frankfurtu.
Bude devátý „euroCivic” také horší než jeho osmá generace? To se uvidí, Honda si ale již dnes pochopitelně nemyslí, že by na slovech CR bylo byť jen zrnko pravdy. Ve svém tiskovém prohlášení, které k jeho zjištěním vydala, konstatuje svůj absolutní nesouhlas a tvrdí, že mezi malými sedany je nový Civic konkurenceschopnější než kdy dříve a představuje jednoznačný krok vpřed. U japonské firmy jsou také přesvědčeni, že vůz exceluje ve všech aspektech podstatných pro zákazníky těchto vozů a zdůrazňuje hlavně nízkou spotřebu paliva a pasivní bezpečnost. Do budoucna pak věří vysoké spolehlivosti vozu.
To jsou dva dosti odlišné pohledy na stejnou věc. Kterému z nich věříte více, to už necháme na vás.
Honda Civic 2012 sedan v provedení pro USA. Evropská verze by měla vypadat prakticky stejně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch