Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Novodobý McLaren F1 se ukáže už v Paříži, automobilka rozeslala pozvánky
5.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pár rozmazaných čar z LED diod nám musí stačit k tomu, že britská automobilka to s nástupcem McLarenu F1 myslí vážně. A dokonce pro něj vyvíjí nový motor.
Mercedes-Benz a McLaren spolupracují již pěknou řádku let. I když ne vždy se jedná o partnerství úspěšné, jak ukázal projekt sportovního modelu SLR. A ne vždy se navíc musí jednat o úmysl, jak dokazuje dnešní ohlášení nového projektu britské značky. Vůz, který by dost možná mohl být nástupcem legendárního McLarenu F1, je totiž anoncován změti LED diodových čar, které příznivcům značky dorazily spolu s e-maily zvoucími na světovou premiéru konanou 27. září na autosalonu v Paříži. Rozeslány byly jen pár hodin po hře světel a stínů, kterou Mercedes-Benz představuje novou třídu S.
Designéři se tentokrát patrně nenechají unést k batmanovské kreaci X-1, jasné je ovšem to, že vůz dostane odlehčený karbonový monokok podobný tomu, jakým je vybaven MP4-12C. Chybět nemají ani aktivní tlumiče, závodní zavěšení kol nebo trakční systém o pěti režimech.
„Větší, naštvanější a exotičtěji vypadající“ vůz by měl z osmiválcového modelu převzít také aktivní aerodynamiku včetně komplexního brzdného systému. Změny by ale mohly nastat v motorovém prostoru. Podle informací britského Autocaru totiž McLaren ve spolupráci s firmou Ricardo vyvíjí desetiválcovou pohonnou jednotku.
Tím by se značně negovala prohlášení výkonného ředitele McLarenu Antony Sheriffa, která nabádala k downsizingu, i když tehdy byly zapovězeny jen dvanáctiválce. Důvod k případné integraci motoru V10 je na každý pád zřejmý - ohlášená konkurence v podobě Porsche 918 Spyder, nástupce Ferrari Enza nebo druhé generace Bugatti Veyronu totiž jde do boje s hybridní technologií a obřími výkony.
Jisto bychom měli mít na autosalonu v Paříži, kde by McLaren měl potvrdit také cenu a dostupnost. Spekuluje se totiž o částce jednoho milionu liber a limitované sérii 500 exemplářů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
McLaren se nechal inspirovat Mercedesem při vnazení na pařížský autosalon. Jen pár rozmazaných čar by totiž mohlo (ale zároveň nemuselo) představovat nástupce kdysi nejrychlejšího vozu planety, McLarenu F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva