Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo XC90 potvrzeno pro rok 2014, chystá se i švédská Q3
12.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Plných jedenáct let vydrží na trhu velké SUV Volva, než se dočká svého nástupce. Přesně tento záměr švédská automobilka oficiálně potvrdila.
XC90 se nedávno dočkala dalšího faceliftu, nebo spíše nové prezentace dříve uvedených změn, které zřejmě měly za cíl jediné - připomenout, že vůz vyráběný již od roku 2003 je stále na trhu. A mělo to svůj smysl, ještě chvíli na něm totiž bude muset vydržet.
Volvo již dříve uvolnilo první ilustrace k XC90 chystané pro rok 2014, teprve nyní ale potvrdilo, že novinku před tímto datem do prodeje nedostane. Současnou generaci tak čekají ještě dva roky boje o zákazníky, pak bude nahrazena vozem, jehož design můžeme podle uvolněných malůvek pouze odhadovat. Jisté ale je, že stane na zbrusu nové platformě SPA (Scaleable Platform Architecture, něco jako MQB od Volkswagenu nebo CMF od Nissanu), která se stane základem nejen pro největší iks-céčko, ale také pro menší XC60 a modely S60, V70 a S80.
Potvrzen byl i záměr obdařit vůz nejvýše čtyřválcovými motory, a to jak benzinovými, tak naftovými. Alespoň hybridní verze podobná XC60 Plug-in Hybrid by ale nedostatkem výkonu trpět neměla.
Nová XC90 má budoucnost nalajnovanou celkem jasně, podle britského Autocaru ale ve Švédsku chystají i další zajímavou novinku. Mělo by jít o pro změnu nejmenší crossover mající konkurovat německým vozům jako je BMW X1 a Audi Q3 a nejedná se přitom o již nafocenou XC40. Tu Volvo bere pouze jako jakýsi allroad, nikoli skutečné SUV a do boji pro výše zmíněným vozům vyrazí s dalším modelem.
Tento záměr je prý hotovou věcí, naráží ale na jednu podstatnou překážku - Volvo pro tak malé SUV nemá vhodnou platformu. XC40 stojí na základech dnešního Fordu Focus, které Švédové znovu použít nechtějí (nebo možná ani nemohou, nevíme přesně, k čemu Ford po svém „exitu” z Volva svolil), a tak se jeho naplnění trochu protáhne. Do kdy? Volvo chce alespoň ty správné základy dát dohromady během následujících 12 měsíců, hotový vůz se tak těžko dostane do výroby dříve než po roce 2014, jenž bude patřit nové XC90.




Volvo vzhled nové XC90 naznačilo už dříve, nyní je prakticky jisté, že se sériové verze dočkáme do dvou let
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před hodinouDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 4 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva