Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo V40 se dočkalo první závodní verze. Na bionaftu
25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová vé-čtyřicítka se i přes svůj atraktivní vzhled dosud prezentovala jako docela nudný patron bazírující na pasivní bezpečnosti. Závodní verze to mění jen částečně.
Na svědomí ji má tradiční tuner aut od Volva a partner firmy pro motoristický sport, firma Heico Sportiv. Ta se již pochlubila skicami prvních úprav nové V40 a závodní verze s ní prý má leccos společného. To zní trochu jako klišé, ale nakonec tu pár spojitostí přece jen je.
Na rozdíl od upraveného silničního provedení si to závodní můžeme prohlédnout na skutečné fotografii, byť zatím opravdu jen jedné. Zachycuje bílo-zeleně zbarvený vůz, jenž se vyznačuje novými nárazníky a rozšířenými blatníky, vším z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. K tomu se přidává pořádné přítlačné zadní křídlo a pár dílčích modifikací.
Porovnáním s předchozími ilustracemi snadno dojdeme k závěru, že závodní verze a silniční tuning nemají alespoň na pohled společného zhola nic, aby ale Heico alespoň trochu dostálo svému prohlášení, zmiňuje, že obě varianty budou mít stejný zadní difuzor pro zlepšení přítlaku (resp. snížení vztlaku...) na zadní ose. Tak alespoň něco.
Nejzajímavější na závoďáku ale je, čím bude poháněn, a to ne zrovna v pozitivním smyslu slova. Už podle barvy auta je vidět, že tady se zase vystrkovala růžky zelená nálada, a tak místo pořádného benzinového motoru přivítá závoďák od Heica pod kapotou pětiválcový diesel D5 poháněný bionaftou.
Charakterem asi neoslní, výkon mu ale chybět nebude - maximálně 221 kW (300 koní) výkonu a nejvýše 600 Nm točivého momentu, s tím už asi půjde dojet do cíle čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Právě na tento závod má V40 spadeno. Pozdě? Ne, na letošní už ne, na ročník 2013.

Toto je zatím jediný snímek první závodní V40 2012 od Heico Sportiv. Naftové, bionaftové.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 11 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321