Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche Panamera ukázalo záď s minimem maskování, je vážně hezčí (videa)
9.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace liftbacku ze Zuffenhausenu dostala do vínku pohlednější zadní partie. Zároveň dorazí s lehčí platformou MSB a luxusnější výbavou.
Současné Porsche Panamera sice prodeje značky ze Zuffenhausenu jaksepatří navýšilo, zároveň však i sama automobilka přiznala, že jde o designový omyl. Nová generace proto má být daleko hezčí, což ve výsledku nemusí být až tak složitý úkol. Stačit by mohl větší zásah do podoby zadních partiích a rázem tu namísto ošklivého káčátka máme jednu z favoritek na titul královny krásy.
Jak přitom naznačují nové záběry, Porsche se touto cestou skutečně vydalo. Nová Panamera, která se ukáže nejpozději příští rok v Paříži, byla totiž aktuálně nachytána při testech na předměstí Stuttgartu. A to již s velmi drobným maskováním, díky čemuž si můžeme zadní partie docela dobŕe prohlédnout. Při pohledu na koncový sloupek se nám přitom na mysl vkrádá Tesla Model S.
Momentálně je přitom nadmíru těžké zmínit, nakolik se bude lišit i příď a boky, v tomto směru by bylo ideální postavit obě generace vedle sebe. Dá se ovšem předpokládat, že v těchto oblastech již budou změny menší než na zádi. Kromě vzhledu však můžeme čekat revoluci i pod kapotou, kde se objeví modulární platforma MSB.
S touto architekturou je spojeno vyšší užití hořčíku a hliníku, což kromě navýšení tuhosti přinese i zhruba 60kilovou dietu. Jelikož Porsche ale hodlá u svého čtyřdveřového modelu zároveň i navýšit luxus, dočkáme se ve výsledku zhruba stejné hmotnosti jako u stávajícího provedení, tedy nějakých 1 800 až 1 900 kilogramů.
V rámci motorového prostoru lze čekat šestiválce a osmiválce, dále nejspíše Porsche nezajde. Nižší emise CO2 bude spíše než přeplňovaný čtyřválec lovit plug-in hybridní provedení, případně pak dieselová varianta. Tím ale máme veškeré dostupné informace zrekapitulované, na další bude třeba pár měsíců počkat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
před 10 hodinami - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
před 11 hodinami - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda