Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20

Připravovaná vrcholná verze devětsetjedenáctky prý obkroužila Ring o třináct sekund rychleji než předchozí čtyřlitrová GT3 RS. To nezní vůbec špatně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20

16.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Připravovaná vrcholná verze devětsetjedenáctky prý obkroužila Ring o třináct sekund rychleji než předchozí čtyřlitrová GT3 RS. To nezní vůbec špatně.

Porsche můžeme proklínat za to, že hodlá stavět čtyřválcové modely, můžeme ho zatracovat za, že dává obrovskou váhu crossoverům, ale jedno mu rozhodně upřít nelze. Rychlá auta stále umí postavit s bravurou. Jedním z takových exemplárních příkladů je nová, třebaže až „přepálená“ GT3, dalším pak bezesporu ještě ultimativnější GT3 RS, která už brousí drápy a připravuje se na uvedení.

Podle nejnovějších informací by se dílo ďáblů z Zuffenhausenu nejenže mělo být schopné prohnat, ale už i prohnalo po Severní smyčce Nürburgringu za úctyhodných sedm minut a dvacet sekund. Pokud vám to nic zvláštního neříká, vězte, že jde o špičkový výkon. Předchozí limitovaná edice verze GT3 RS 4.0 postavená na základech 911 997 dokázala tutéž trať absolvovat za 7:33, což byl parádní výkon, ale o 13 sekund horší čas.

Pokud jsou tyto dohady pravdivé, pak dokázala novinka s atmosférickým motorem, která se zřejmě představí už na říjnovém autosalonu v Paříži, pokořit o čtyři sekundy i kladivo s názvem GT2 RS, jehož motor o výkonu 620 koní dopují dvě turbodmychadla. Na takové BMW M4 pak na kole získá velmi dobrý řidič klidně půl minuty náskok.

Poslední GT3 RS přitom přijede s atmosférickým šestiválcovým boxerem o objemu 3,8 litru a k takovým časům mu bude stačit zhruba jen 500 koní. Velkou výhodou je zrřejmě hmotnost, která by se měla pohybovat pod hranicí 1 400 kilogramů, což znamená minimálně o třicet méně než váží běžná GT3. Těchto úspor dosáhli u Porsche odinstalací zadních sedadel a použitím střechy, kapoty a nárazníků z karbonem zpevněných polymerů. Dále se nabízí možnost instalace předních sedadel z hypersportu 918 Spyder, který se Ringem prohnal v čase 6:57. Co je na tom všem pravdy a jakou výstroj Porsche pro tak rychlé kolo použilo, se zřejmě dozvíme už za méně než tři týdny, kdy by nová GT3 RS 991 měla oslavit premiéru.


Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 1 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 01Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 2 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 02Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 3 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 03Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 4 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 04Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 5 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 05Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 6 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 06Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 7 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 07Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20 - 8 - Porsche 911 991 GT3 RS 2015 Ring 08
Porsche 911 GT3 RS 991 bude opět v rámci své kategorie na Severní smyčce tím nejrychlejším prostředkem. Na BMW M4 s ní budete v cíli čekat přes půl minuty

Zdroj: Zero2turbo

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše