Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Lamborghini poprvé předvedlo svůj skutečný zvuk na veřejnosti, poslechněte si ho sami
1.9.2024 | Petr Miler
Je těžké tomuto autu bez okolků propadnout, neboť už prostě nebylo stvořeno s tím, aby v milovnících aut vyvolávalo bezbřehé nadšení. Z jeho motoru ale nakonec musíme být šťastní, i když jeho skutečný projev aspoň v nízkých otáčkách nijak zvlášť ohromující není.
Nebudeme vám nic namlouvat, z nového Lamborghini Temerario nejsme u vytržení, to jste patrně nepřehlédli. Nemáme nejmenších pochyb o tom, že to bude velmi dobré, výjimečné auto, už od jeho prvního představení je ale těžké ubránit se rozpakům. Vypadá podle nás poněkud nemastně a neslaně, ale to berme tak jako každý pohled na design. Ovšem jeho technika? Ta prostě nemusela jít cestou hybridizace za cenu zvýšení hmotnosti na úroveň asi 1,8 tuny, to u sporťáku této velikosti nedává smysl.
Je to ryzí úlitba normám, ničemu jinému, neboť - jak nedávno připomněl i šéf Pagani - po hybridním pohonu ze zákazníků takových vozů netouží prakticky nikdo. A i když výsledek může být jaký chce, je těžké ignorovat myšlenku, že mohl být ještě lepší. Je zkrátka svým způsobem smutné se dívat na to, jak ani při konstrukci tak úzkoprofilového auta, se kterým většina majitelů najede nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok, nejsou na prvním místě preference zákazníků. Lamborghini navíc musí vědět, že to není ono, ale v současné době se utěšuje tím, prodá bez potíží prakticky cokoli. Bude to tak ale i za několik let za jiné ekonomické situace, za jiného rozpoložení zákazníků, z nichž podstatná část nevyhnutelně pozná, že dříve vznikala auta, která jim sedí víc? A navíc nestojí tolik?
To je otázka za milion, na kterou dá odpověď jen čas, v tuto chvíli můžeme konstatovat jen jedno - na sázce na normy ve výsledku ještě nikdo nevydělal. A tím spíš to nebyl někdo, kdo má uspokojovat přání náročných, nakonec se podívejte na to, kam se dostal třeba Mercedes. Ale tyto rozpaky kolem Temeraria už nechme být a podívejme se, tedy spíše si poslechněme jeho zvukový projev. Dřív nám ho naservírovalo samo Lambo v jistě patřičně nakašírované podobě, dnes si jej můžeme poslechnout v ryzí formě, v jaké se předvedl po stěhování aut z Pebble Beach.
Po tom, co předváděl atmosférický desetiválec Huracánu, vás projev přeplňované vé-osmičky Temerarira asi neodrovná, ale buďme rádi aspoň za něj. Zaujme na něm vysoký volnoběh, auto se dlouho po startu, možná i pořád drží někde nad hranicí 1 500 otáček za minutu, ale to u tak vysokootáčkového motoru nutně nepřekvapí. Problematičtějšími se jeví být pomalu padající otáčky při lehčím túrování a celkově utlumený projev (turbo a filtr částic dělají své i tady), je ale třeba říci, že vidíme pohyb auta ve velmi nízkých rychlostech, kdy něco takového není nutně na škodu. Uvidíme, co se bude dít, až někdo tohle auto pořádně „osolí”, něco nám ale říká, že na takový moment si nejméně ještě pár měsíců počkáme.



Lamborghini Temerario působí jako kompromis v mnoha ohledech, což by tak v této třídě aut nemuselo být. Jeho zvukový projev? Poslechněte si jej sami. Foto: Lamborghini
Zdroj: Speedster404@Youtube
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 5 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 6 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 8 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.