Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Lamborghini poprvé předvedlo svůj skutečný zvuk na veřejnosti, poslechněte si ho sami
1.9.2024 | Petr Miler
Je těžké tomuto autu bez okolků propadnout, neboť už prostě nebylo stvořeno s tím, aby v milovnících aut vyvolávalo bezbřehé nadšení. Z jeho motoru ale nakonec musíme být šťastní, i když jeho skutečný projev aspoň v nízkých otáčkách nijak zvlášť ohromující není.
Nebudeme vám nic namlouvat, z nového Lamborghini Temerario nejsme u vytržení, to jste patrně nepřehlédli. Nemáme nejmenších pochyb o tom, že to bude velmi dobré, výjimečné auto, už od jeho prvního představení je ale těžké ubránit se rozpakům. Vypadá podle nás poněkud nemastně a neslaně, ale to berme tak jako každý pohled na design. Ovšem jeho technika? Ta prostě nemusela jít cestou hybridizace za cenu zvýšení hmotnosti na úroveň asi 1,8 tuny, to u sporťáku této velikosti nedává smysl.
Je to ryzí úlitba normám, ničemu jinému, neboť - jak nedávno připomněl i šéf Pagani - po hybridním pohonu ze zákazníků takových vozů netouží prakticky nikdo. A i když výsledek může být jaký chce, je těžké ignorovat myšlenku, že mohl být ještě lepší. Je zkrátka svým způsobem smutné se dívat na to, jak ani při konstrukci tak úzkoprofilového auta, se kterým většina majitelů najede nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok, nejsou na prvním místě preference zákazníků. Lamborghini navíc musí vědět, že to není ono, ale v současné době se utěšuje tím, prodá bez potíží prakticky cokoli. Bude to tak ale i za několik let za jiné ekonomické situace, za jiného rozpoložení zákazníků, z nichž podstatná část nevyhnutelně pozná, že dříve vznikala auta, která jim sedí víc? A navíc nestojí tolik?
To je otázka za milion, na kterou dá odpověď jen čas, v tuto chvíli můžeme konstatovat jen jedno - na sázce na normy ve výsledku ještě nikdo nevydělal. A tím spíš to nebyl někdo, kdo má uspokojovat přání náročných, nakonec se podívejte na to, kam se dostal třeba Mercedes. Ale tyto rozpaky kolem Temeraria už nechme být a podívejme se, tedy spíše si poslechněme jeho zvukový projev. Dřív nám ho naservírovalo samo Lambo v jistě patřičně nakašírované podobě, dnes si jej můžeme poslechnout v ryzí formě, v jaké se předvedl po stěhování aut z Pebble Beach.
Po tom, co předváděl atmosférický desetiválec Huracánu, vás projev přeplňované vé-osmičky Temerarira asi neodrovná, ale buďme rádi aspoň za něj. Zaujme na něm vysoký volnoběh, auto se dlouho po startu, možná i pořád drží někde nad hranicí 1 500 otáček za minutu, ale to u tak vysokootáčkového motoru nutně nepřekvapí. Problematičtějšími se jeví být pomalu padající otáčky při lehčím túrování a celkově utlumený projev (turbo a filtr částic dělají své i tady), je ale třeba říci, že vidíme pohyb auta ve velmi nízkých rychlostech, kdy něco takového není nutně na škodu. Uvidíme, co se bude dít, až někdo tohle auto pořádně „osolí”, něco nám ale říká, že na takový moment si nejméně ještě pár měsíců počkáme.
Lamborghini Temerario působí jako kompromis v mnoha ohledech, což by tak v této třídě aut nemuselo být. Jeho zvukový projev? Poslechněte si jej sami. Foto: Lamborghini
Zdroj: Speedster404@Youtube
Bleskovky
- Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
dnes - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Nejčtenější články
- Za cenu Škody Octavia můžete mít pár let starý a sotva jetý japonský sporťák s německou technikou, je to stroj jiného kalibru
7.12.2024 - Stellantis zřetelně mění směr, necelý týden po náhlé rezignaci šéfa se vrací do asociace ACEA, kterou natruc opustil
8.12.2024 - Že Číňané ovládnou svět elektromobily? Nenechte se vysmát, vývozům ze země dramaticky vládnou spalovací auta
8.12.2024 - Alfa Romeo je na tom tak zle, že její dealeři prodávají v průměru už jen 6 aut měsíčně, to se nedá přežít
8.12.2024 - U Jaguaru to pochopili: „Auto si nikdo nekoupí kvůli tomu, že je elektrické,” říká šéf. Tak proč se zrovna do toho nutí?
8.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva