Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit
17.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta jsou stále rychlejší, a tak když postavíte přes dvě dekády starý vůz úplně novému s podobným výkonem, nemělo by být co řešit. Jenže u Volva...
Jízdní dynamika šla v posledních letech výrazně nahoru. Patrné je to již jen na časech ze Severní smyčky Nürburgringu, který třeba taková Honda Civic Type-R objede za 7 minut a 43,8 sekundy. Rodinný hatchback tak zvládá s přehledem deklasovat třeba Bugatti EB110, tedy supersport dnes za stovky milionů korun, s jehož výkonem se nemůže ani dalece měřit. I když je nutné samozřejmě dodat, že nové „CTR“ není tak úplně obyčejný rodinný hatchback.
Platí tedy výše zmíněné třeba u běžných kombíků? Na to se zadíval Mat Watson, který usedl za volant Volva V90 ve verzi D5. K dispozici tedy měl dvoulitrový turbodiesel naladěný na 235 koní, automatickou převodovku a pohon všech kol. Soupeřem mu pak bylo Volvo 850 T5 z roku 1995. Dvaadvacet let starý model přitom poháněl přeplňovaný 2,3litrový benzinový pětiválec, jehož 225 koní přenášel manuál pouze na přední kola.
Po stránce výkonové jsou přitom oba vozy vcelku vyrovnány, ve prospěch moderního kombíku ovšem hovoří daná koncepce. Pokud tedy tipujete jeho vítězství, máte pravdu, ale jen částečnou. V90 se totiž svému letitému předchůdci nevzdálilo tak, jak by asi mnohý čekal. Watson proto přikročil i k souboji s letmým startem, kdy oba vozy měly zařazen druhý rychlostní stupeň. Znovu přitom očekával, že vyhraje.
Stal se ovšem pravý opak, moderní elektronika dostala od archaické techniky, kteá zapojuje do hry daleko více člověka, pěkně na frak. Jakkoliv tedy Volvo před několika málo lety konečně přestoupilo z pěti- a posléze šestistupňových automatů na současné osmistupňové, ty jsou zjevně nadále největší slabinou hnacího ústrojí. Což ale ve výsledku není překvapivé, všechny verze totiž dodává Aisin...






Souboj moderního a letitého kombíku Volva kupodivu není tak jednoznačný, jak se při pohledu na technické parametry může zdát
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 4 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 7 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins