Nové BMW M5 F10 odhaleno na dalším oficiálním videu, prohlédněte si více detailů

BMW pokračuje v odhalování nové generace M5. Po dvou předchozích, vcelku stručných videích tu máme třetí, které nás nechá nahlédnout více pod pokličku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové BMW M5 F10 odhaleno na dalším oficiálním videu, prohlédněte si více detailů

16.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nové BMW M5 F10 odhaleno na dalším oficiálním videu, prohlédněte si více detailů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW pokračuje v odhalování nové generace M5. Po dvou předchozích, vcelku stručných videích tu máme třetí, které nás nechá nahlédnout více pod pokličku.

Nejsme zrovna příznivci postupného odhalování nových modelů aut. Můžeme nicméně kvitovat, že BMW k tomuto způsobu představení nové generace M5 přistoupilo alespoň s rychlostí, která se od vozu s „M” v názvu očekává. Uběhlo totiž jen čtrnáct dní od první oficiální zmínky o M5 F10 a už tu máme třetí video s tímto vozem.

Předchozí snímek ukazoval novou M5 již v akci na zasněžených cestách na severu Evropy. Dnešní pokračování začíná podobně, nabídne ale více pohledů do interiéru a především komentáře dvou zaměstnanců BMW, kteří se na přípravách vozu podílejí. Jsou sice jen v němčině, ale ta bude pro mnohé z vás jistě srozumitelná.

Pokud by tomu tak nebylo, sluší se dodat, že na videu promlouvají testovací piloti Bernd Limmer a Frank Lutz. Limmer hovoří hlavně o schopnosti M5 fungovat v rozličných podmínkách, v tomto případě především na sněhu. Možnosti řízení motoru, převodovky a podvozku pak dokládá na hladkém rozjezdu vozu do mírného kopce jednoduchou manipulací s brzdou a plynem. Lutz pak mluví mj. o způsobu ladění studených startů motoru v zimních podmínkách. Pokud by vás tyto „řeči” nezajímaly, pak přikládáme i zkrácenou verzi videa, která je poněkud povrchnější.

Připomeňme, že nová M5 bude poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem 4,4 s výkonem blížícím se hodnotě 600 koní. Jistě víme už i to, že převodovkou bude standardně sedmistupňové DCT (byly zde obavy z použití osmistupňového HDM automatu, DCT je dvouspojkový automat) a vůz nabídne řadu možností nastavení fungování podvozku a odezev motoru.

V mezičase začaly padat pochybnosti o premiéře vozu za měsíc v Šanghaji, my je ale nesdílíme. Pokud by BMW chtělo tuto novinku představit až v září ve Frankfurtu, jak se nyní též spekuluje, těžko by s jejím odhalováním začalo na začátku března...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.