Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M3 a M4 zvládnou Nordschleife pod 8 minut, překonají i M3 GTS E92?
16.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka možná poprvé oznámí oficiální časy z Nürburgringu. Pro ideální srovnání s předchůdci by ale za volant měl usednout Horst von Saurma.
Ačkoliv se to zdá být opravdu kuriózní, BMW je jednou z mála automobilek, které se nechlubí vlastními časy dosaženými na Severní smyčce Nürburgringu, a to navzdory faktům, že německá značka má v pohoří Eifel své testovací zázemí, a že světoznámým Ring Taxi je poslední reinkarnace sedanu M5. Dosud tak firma pracovala pouze s časy, kterých za volantem bavorských vozů dosáhl dnes již bývalý šéfredaktor německého magazínu Horst von Saurma.
S příchodem nové generace BMW M3 (a spřízněného kupátka M4) se ovšem zdá, že Mnichov vůči Zelenému peklu změnil svůj přístup. Ze zákulisí automobilky se totiž ozývají hlasy, podle kterých by tato dvojka měla oproti předchozímu M3 E92 zrychlit o nějakých 10 sekund na kolo. A jelikož se zmiňovaným modelem von Saurma zajel v roce 2007 čas 8 minut a 5 sekund, měly by se novinky snadno dostat pod osmiminutovou bariéru.
Pokud navíc do celé rovnice dosadíme vyšší výkon, větší porci točivého momentu dostupného v širším pásmu otáček, nižší hmotnost a továrního jezdce, pak by se dokonce mohlo jednat o ještě výraznější zlepšení. Nové modely by se tak přiblížily k časům 7:48 a 7:50, kterého dosáhly verze M3 GTS a M3 CSL (opět s Horstem von S. za volantem).
Uvidíme tedy, zda se BMW v nejbližších dnech začne chlubit nějakým tím rekordem, nebo zda bude v Mnichově ticho po pěšině. My bychom si ovšem snad více než tovární údaje přáli, aby se do nového sedanu a kupé opětovně posadil von Saurma. Právě díky němu by totiž bylo nejvíce patrné, nakolik se zejména M3 zlepšilo.
Nové BMW M3 dostalo vyšší výkon a nižší hmotnost než předchůdce. Logicky by tak mělo být i rychlejší na Nürburgringu
Vůbec první BMW M4 v historii pak nabízí dokonce ještě lepší poměr výkonu a hmotnosti
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 56 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch