Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW 7 G11 na prvním videu z Ringu. Přivézt má méně kil a evoluční design
12.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace bavorské limuzíny bude postavena z karbonu a hliníku, hmotnost i spotřeba tak zamíří dolů. Výkon verze M770i xDrive ovšem malý nebude.
Ač se to možná na první pohled nezdá, vývoj elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 může být pro BMW významný. Vliv totiž má mít také na celou řadu novinek s běžným pohonným ústrojím, tedy i na příští řadu 7, která se představí někdy během příštího léta. Do prodeje by pak měla zamířit závěrem toho příštího nebo na počátku následujícího roku (2016), přičemž okouzlit hodlá hlavně nízkou hmotností stavící i na principech použitých při vývoji elektrických sourozenců.
Nová generace (s kódovým označením G11) bude totiž výrazně stavět na „inteligentní kompozitní konstrukci“, která v sobě míchá hliník a uhlíková vlákna. Pokud tedy stávající BMW 730i vykazuje na ručičkách vah 1 840 kg, pak by novinka klidně mohla zamířit někam k sedmnácti stovkám kilogramů. S tímto krokem se pak přímo dá vsadit na razantní snížení spotřeby, přestože výkon motorů poletí výše.
Kromě standardních modelů by se navíc v nabídce mělo rovněž objevit provedení M770i xDrive, jehož přeplňovaný osmiválcový motor by měl na všechna čtyři kola posílat 475 koní a 650 Nm. Na plnohodnotnou verzi M7 ovšem máme zapomenout, místo toho BMW zaměří svou pozornost na plug-in hybrid. Dá se ale počítat s tím, že tato varianta rozhodně nebude k mání od počátku.
Zmínit pak ještě můžeme pouze evoluční design, neboť radikální odklon od stávajícího vzhledu by podle šéfa automobilky Norberta Reithofera byl zásadní chybou. BMW tedy zjevně hodlá potěšit hlavně ty zákazníky, které již má zaháčkované. Více vám napoví přiložený snímek s prototypem prohánějícím se snad vůbec poprvé po Severní smyčce německého Nürburgringu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 42 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB