Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW 5 G30 ukázalo na videu další detaily, opravdu se představí už v Paříži
8.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská novinka dorazí na platformě CLAR, se kterou je spojena výrazná dieta. A nejspíše jako poslední řada 5 v historii dostane osmiválce.
Do oficiální prezentace má nové BMW řady 5 ještě daleko, přesto o něm již mnohé víme. Již dříve jsme zmapovali spekulace i oficiální informace a víceméně víme, co v Paříži očekávat můžeme a co nikoliv. Vědoma si toho je nejspíše i sama mnichovská automobilka, která se proto rozhodla na novém videu dát prostor lidem z kreativního oddělení. Během jedné minuty nám tak záběry ukážou mnohé od burzy přes mrakodrapy až po různá sportovní odvětví. Na samotný vůz až tak moc prostoru nezbylo, třeba vnitřní grafiku světel ale ukáže jasně.
O novince toho více víme v jiných ohledech. Generace G30 bude totiž stejně jako poslední řada 7 postavena na modulární platformě CLAR, která počítá s hojným zastoupením hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonu. Hmotnost vozu by tedy měla zamířit minimálně o 80 kilogramů dolů, dost možná však dieta bude ještě razantnější. Základními pohonnými jednotkami i proto budou dvoulitrové čtyřválce, mimo ně se ovšem dočkáme také šestiválců - osmiválce už by měl být vyhrazeny jen verzím M. S ohledem na stále přísnější emisní normy a touhu BMW po downsizingu a několikerém přeplňování se ovšem spekuluje, že nová řada 5 bude nejspíše tou poslední, která bude vybavena osmiválcem o objemu 4,4 l. Napříště asi již dorazí maximálně šestiválce.
Vyjma diety a pohonných jednotek pak hodlá generace G30 zaujmout celou řadou technologií, mezi které se zařadí kupříkladu automatické dálkové parkování. Nové video nám pak jako jednu z mála věcí odhaluje i poněkud užší zadní diodové světlomety, kromě toho lze však LEDky očekávat také vpředu. A nejspíše by mohlo dojít i na lasery.
Více se dozvíme za pár dnů v Paříži. Poslední série upoutávek jasně dokazuje, že premiéra se odehraje ve francouzské metropoli a nikoliv až v lednu v Detroitu, jak naznačovaly některé spekulace. Je přitom otázkou, kdy proběhne virtuální premiéra a zda se BMW až do té doby podaří novou řadu 5 utajit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 4 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 6 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 7 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 9 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva