Nové BMW 5 G30 ukázalo na videu další detaily, opravdu se představí už v Paříži

Mnichovská novinka dorazí na platformě CLAR, se kterou je spojena výrazná dieta. A nejspíše jako poslední řada 5 v historii dostane osmiválce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové BMW 5 G30 ukázalo na videu další detaily, opravdu se představí už v Paříži

8.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW 5 G30 ukázalo na videu další detaily, opravdu se představí už v Paříži

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská novinka dorazí na platformě CLAR, se kterou je spojena výrazná dieta. A nejspíše jako poslední řada 5 v historii dostane osmiválce.

Do oficiální prezentace má nové BMW řady 5 ještě daleko, přesto o něm již mnohé víme. Již dříve jsme zmapovali spekulace i oficiální informace a víceméně víme, co v Paříži očekávat můžeme a co nikoliv. Vědoma si toho je nejspíše i sama mnichovská automobilka, která se proto rozhodla na novém videu dát prostor lidem z kreativního oddělení. Během jedné minuty nám tak záběry ukážou mnohé od burzy přes mrakodrapy až po různá sportovní odvětví. Na samotný vůz až tak moc prostoru nezbylo, třeba vnitřní grafiku světel ale ukáže jasně.

O novince toho více víme v jiných ohledech. Generace G30 bude totiž stejně jako poslední řada 7 postavena na modulární platformě CLAR, která počítá s hojným zastoupením hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonu. Hmotnost vozu by tedy měla zamířit minimálně o 80 kilogramů dolů, dost možná však dieta bude ještě razantnější. Základními pohonnými jednotkami i proto budou dvoulitrové čtyřválce, mimo ně se ovšem dočkáme také šestiválců - osmiválce už by měl být vyhrazeny jen verzím M. S ohledem na stále přísnější emisní normy a touhu BMW po downsizingu a několikerém přeplňování se ovšem spekuluje, že nová řada 5 bude nejspíše tou poslední, která bude vybavena osmiválcem o objemu 4,4 l. Napříště asi již dorazí maximálně šestiválce.

Vyjma diety a pohonných jednotek pak hodlá generace G30 zaujmout celou řadou technologií, mezi které se zařadí kupříkladu automatické dálkové parkování. Nové video nám pak jako jednu z mála věcí odhaluje i poněkud užší zadní diodové světlomety, kromě toho lze však LEDky očekávat také vpředu. A nejspíše by mohlo dojít i na lasery.

Více se dozvíme za pár dnů v Paříži. Poslední série upoutávek jasně dokazuje, že premiéra se odehraje ve francouzské metropoli a nikoliv až v lednu v Detroitu, jak naznačovaly některé spekulace. Je přitom otázkou, kdy proběhne virtuální premiéra a zda se BMW až do té doby podaří novou řadu 5 utajit.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.