Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi SQ5 předvedlo zvuk i zrychlení. Falešné jako jeho výfuky nejsou
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové německé SUV se stalo terčem posměchu pro falešnost svých výfuků, jeho zvukový projev a dynamika ale velký prostor ke smíchu nedávají.
Novou generaci Audi SQ5 jsme si mohli představit v souvislosti s detroitským debutem. V lednu si ale kupodivu nikdo nevšiml, že ostře laděné SUV dostalo do vínku ty nejfalešnější z falešných výfuků. Na odhalení této skutečnosti došlo až na sklonku března, kdy se kvůli tomu stala novinka čtyř kruhů terčem posměchu. A není se příliš čemu divit - jen málokdo touží po tom, aby jeho sportovně laděný vůz za skoro dva miliony korun předváděl okolí na své zádi podobné divadlo.
Je třeba dodat, že SQ5 rozhodně není prvním a zdaleka ne posledním vozem, který se chlubí falešnými koncovkami výfuku, mezi sportovními deriváty se to ale přece jen moc nenosí. Toto téma ale již hoďme za hlavu a pojďme se podívat na příjemnější věci - skutečné koncovky výfuku a zvuk, jaký dokážou vyluzovat. Právě na tomto poli by Audi mohlo získat pro změnu plusové body, neboť nové SQ5 rozhodně nezní špatně. Dokonce se dá říci, že se vašemu sluchovému ústrojí bude jevit jako zajímavější vůz než leckterý sporťák. Rozhodně je pak lepší než předchozí turbodieselová varianta.
Kromě zvuku si můžeme posvítit také na jízdní dynamiku, která na takřka dvoutunové SUV rozhodně není špatná. V případě akcelerace na stovku lze počítat s 5,8 sekundami, což je sice o trochu horší údaj, než jakým se pyšní továrna (5,4 s), nicméně ovlivněn mohl být čímkoliv - horším větrem, jinými než optimálními pneumatikami či teplejším počasím, které si netyká s jedním turbem třílitrového motoru typu twin-scroll.
To ale jinak nepředvádí špatné představení, zejména pak při akceleraci na vyšší rychlosti. Však zrychlení na dvoustovku zabere dle přiloženého měření pouze 20,7 s, což je hodnota, za kterou může být rád i lecjaký 300koňový sedan či kombík. Jakkoliv tedy SQ5 dostalo falešné koncovky výfuku, zvukem či výkony již falešné rozhodně není...
Audi SQ5 má možná falešné koncovky výfuku, ale je patřičně zvučné a zároveň i rychlé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Barcelona II - finále sezóny 2024 včera 13:00
- Náhradník Jorge Navarro včera 09:30
- CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček 13.11.2024
- Časový program letošního finále Grand Prix 13.11.2024
- Japonští mistři světa v Grand Prix 12.11.2024
Nejčtenější články
- Slavný designér nemůže vystát, co BMW dělá se svými levnými modely, další novinka je znovu víc Kia než bavorák
17.10.2024 - Zipse vs. Tavares: Šéfové BMW a Stellantisu se pohádali o zákazu spalovacích aut v EU, Carlos klesl až na dno
17.10.2024 - Problémy Fiatu bobtnají. Pro nezájem zastavil výrobu dalšího dlouholetého bestselleru, Pandy
17.10.2024 - Honda už někde skončila s benzinovými sekačkami na trávu, elektrické náhrady jsou ještě větší nesmysly než auta
17.10.2024 - Dobrá zpráva pro staromilce, Toyota Supra s šestiválcem a manuálem neskončí, ani když BMW zařízne svou Z4
17.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva