Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A8 se konečně zbaví pohonu předních kol, hliníku ovšem ubude
30.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi kruhy ve znaku prý pro rok 2016 chystá skutečný přelom. Poprvé od konce druhé světové války představí sedan s pohonem zadních kol.
Zdá se, že automobilový svět čeká velká změna. Až doposud to bylo BMW, Mercedes či Lexus, kdo reagoval na tlak zákazníků, kteří po vzoru Audi A8 požadovali modely s pohonem všech kol. Tato skupina fanoušků luxusních limuzín je ale očividně méně početná než hlouček klientů, který již několik let vštěpuje dealerům Audi do hlavy, že pohon předních kol se v tomto segmentu nenosí.
Z Ingolstadtu začaly proudit zvěsti o tom, že příští generace A8 plánovaná na přelom roku 2016 a 2017 by měla dostat pohon všech nebo jen zadních kol. Postavena má být na modulární platformě MSB, kterou Porsche vyvíjí pro druhou generaci Panamery. Tento krok sice ještě nebyl potvrzen, má však svou logiku.
Koncern Volkswagen Group se aktuálně snaží o maximální snížení nákladů, a tak je sdílení platforem v rámci začleněných značek přímo vyžadováno. Navíc, novým šéfem vývoje Audi se stal Wolfgang Dürheimer, který v minulosti pracoval právě pro Porsche a je s novou platformou více než obeznámen.
Nová A8 by navíc s pomocí platformy MSB shodila řadu kilogramů, přestože značka již neuvažuje o celohliníkové konstrukci. Místo toho má být použit jakýsi „hybrid“, který bude kombinovat odlehčené kompozitní materiály s vysokopevnostní ocelí.
Otázkou je, nakolik jsou tyto zvěsti pravdivé. Do roku 2016 je ještě daleko a Audi A8 navíc v příštím roce čeká velký facelift. Ten by přitom měl zahrnovat i modernizaci motorů, neboť jak u třílitrového turbodieselu, tak u benzinového W12 značka na konkurenty ztrácí.






Budoucí generace Audi A8 možná bude postavena na modulární platformě MSB, kterou vyvíjí Porsche. Díky tomu bude možná zástavba pohonu zadních kol. Vlajková loď značky by ovšem přišla o celohliníkovou konstrukci
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 42 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva